HARAM TETAP HARAM!!!


Daripada Abu Sa'id al-Khudrie r.a. beliau berkata: 

Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda: "Barangsiapa di kalangan kamu melihat suatu kemungkaran, maka hendaklah dia mengubahnya dengan tangannya. Sekiranya dia tidak mampu maka hendaklah dia mengubahnya dengan lidahnya. Sekiranya dia tidak mampu maka hendaklah dia mengubahnya dengan hatinya. Yang sedemikian itu adalah selemah-lemah iman".

- Hadith riwayat Muslim


nak diluah mati mak, nak ditelan mati bapak..
perkara yang mungkar tetap mungkar..
yang haram tetap haram
yang halal tetap halal

terasa kerdil untuk menegur

terasa berdosa untuk tidak menegur

terasa lemah imanku

hanya mendengar dan melihat
tidak berbuat apa-apa
cuma terdetik di dalam hati
bertapa ingkarnya mereka
bertapa tegarnya mereka
memperlekehkan hukum Allah s.w.t
semoga mereka bertaubat...
Astaghfirullah-al-azim
Nauzubillah
lindungi hati ini Ya Allah
Hindarilah aku dari perkara-perkara yang mungkar
Hanya padamu tempat aku meminta pertolongan
amin ya robbi..


kepada yang berkenaan,
ya, saya tujukan entry ini khas untuk kamu semua..belum terlambat, sesungguhnya Allah maha pemurah dan maha penyayang..saya dah x sanggup menangung dosa shubhah.


Qattrunnada'

Ya Allah Engkau Tuhanku 
Tiada Tuhan melainkan Engkau 
Engkau cinta agungku 
Nabi Muhammad pesuruhMu 

Ya Allah Engkau sumber bahagia 
Engkau sumber keselamatan 
Ya Allah Engkau sumber keamanan 
Engkau adalah segalanya 

Ya Allah Engkaulah pelindungku 
Engkaulah sumber rezkiku 
Di waktu sakit kau sembuhkan 
Di waktu lapar kau beri makan 

Ya Allah Engkau cinta agungku 
Cintaku haraplah dibalas 
Ya Allah Engkau cinta agungku 
Janganlah cintaku tidak dibalas 

Jangan biarkan ku tanpa pimpinan 
Pimpinlah aku ke jalan yang benar 
Kepada Engkaulah harapanku 
Janganlah hampakan perasaank


Firefly out


0 Comments