Monday, January 24, 2011

Ya Allah Ya Tuhanku..

Saya ok ke ni??Hari ni da 3 kali hampir incident..dari pagi pergi tempat keje and sampai la blik keje..kenapa ni...hu...kenapa ni...hati ni punya la berdebar tak hilang2 lagi..hu...rsa mcm x nk drive pergi keje esok..leh x MC???entah syaitan apa yang mengangggu saya ni..uhh...keluh kesah semacam...

"Ya Allah Ya Tuhanku,Kau perlihara hamba-MU yang lemah ini,dan kau perliharalah Keluarga hamba-Mu..Kau jauhkanlah kami dari gangguan Syaitan yang hina....Hanya pada-MU la tempat ku bermohon...sesungguhnya Kau lah yang maha pengampun lagi Maha mengasihani..."

Amin...

Subhanallah, Alhamdulillah..walailahaillallahu Allahuakbar...

Me n New Facebook profile picture 2

ngeh3x...

presenting..



hahaha..suka3x...

firefly out..

Suatu masa

Suatu Masa
Artist: M Nasir

Bagaimanakan ku mula
Dan apakah kata-kata
Yang indah untuk diabadikan
Tiap wajah berkisah
Tiap madah bererti
Manakah ilhamku
Cahaya di matamu
Senyum di bibirmu
mengukir seribu tanda pertanyaan
Mungkinkah kau jua dalam kerinduan
Di saat begini aku merindukah
Berhelai-helai surat
Terbiar di depanku
Tak dapat aku utuskan
Ku ramas semua
Dan ku buangkan
Jauh dari pandangan
Lalu aku kesal
Ku kumpul semula
Tak dapat ku nyatakan apa yang ku rasa
Jika engkau tahu di dalam hatiku
Mungkinkah kau sahut jeritan batinku
Dengarkanlah panggilanku
Dengarkanlah lagu untukmu
Angin lalu kau sampaikan
Rasa rindu yang membara
Kepadanya
Warna-warna cintaku
Kian pudar bersama
Malam yang gelap gelita
Entahkan kau rasakan
Apa yang aku rasa
Atau kau tak endah
Tapi ku percaya
Semua telah tertulis
Dan niat suciku takkan disiakan
Dan di suatu masa
Di hari yang indah
Ku hulur tanganku
Lalu kau terima
 
 
 
saya yang tengah gigih untuk menghafal lagu ini..sambil bekerja dan menyiapkan kerja yang x siap2..he..
 
Firefly out..

Grrr~~patah hati

Besok adalah hari yang sangat dinanti-nantikan oleh semua pekerja di company saya..he..biasa la kan 25hb...hari gaji...tapi selain dari tu,ada lagi benda yang memang drg tunggu2..dapat teka tak?he..rasanya semua org tahu kan..kan..kan..saya?entah,x pasti lagi rezeki saya ada ke x...hu...kalau ada Alhamdulillah..kalau xde maksudnya saya  kena didik lagi hati saya untuk bersabar..semalam chat ngan angah pn angah cakap..xpe sabarlah..sambil2 mencari rezeki lain..he..tapi bila saya pikir balik sepatutnya saya da cukup bersyukur sbb sekurang-kurangnya saya kan da bekerja..ramai lagi graduan yang menganggur..saya ni dpt keje kt company besar lak tu..kira ok la kan..yang penting sabar...rajin...usaha...doa...tawakal...sabarlah wahai hati...kekdang kita terlalai dengan godaan syaitan...kan3x..xpe saya yakin ngan rezeki Allah.kalau Allah nak bg kita rezeki bebila pn boleh..tp kena la usaha kan kan kan..

Akhir2 ni..saya rasa otak saya da weng sikit...maybe sbb da lama x balik rumah..so saya homesick..hu...

Ada lagi satu cerita...tapi xpela x baik kan mengata org..just key point nye..tolong la jangan tipu saya...saya paling x suka orang tipu saya..kalau nak mempergunakan saya,saya x kisah..itu antara diri sendiri ngan Allah..yela orang yang dipergunakan selalunya x perasan diri dia dipergunakan kan..tp kalau tipu ni..da melibatkan diri empunya tuan/puan/cik yang ditipu...susah la..algi2 org yang rapat kan..saya tetap bersabar sbb saya kesian je.tapi kalau da tipu banyak kali susah la kan..kekadang tipu ni dah jadi macam tabiat tau..sbb selalu menipu kan..so,da terbiasa..jadi jgnla sekali menipu..kekadang memang betul kita menipu untuk menjaga hati orang tapi berpada-pada la kan..kalau da tipu banyak kali tu..tu da mcm hobi n kebiasaan..macam mana orang nak percaya kita kalau kita asyik menipu kan..so..buat2 la bertaubat..

Firefly out dengan hati patah..eh patah hati..

Patahlah hati,
membawa derita
Merajuklah diri, merajuk diri tak tentu haluan
Patah hati ku membawa derita
Merajuklah diri, merajuk diri tak tentu haluan
Ku harap janji mu, ku harap janji mu
Bahgia selalu sayang
Rupanya patah, rupanya patah di tengah jalan
Hendak di ulang, hendak di ulang
Resah menanggung sayang
Kenanglah jangan, kenanglah jangan disebut jangan
Hancur hati ku didalam nestapa
Menenagkan nasib, mengenangkan nasib diri ku malang
Hancur hati ku didalam nestapa
Mengenangkan nasib, mengenangkan nasib diri ku malang
Maksud hati ku, maksud hati ku
Bahgia bersama sayang
Apakan daya diri ku miskin harta tak punya
Ingin ku petik, ingin ku petik
Bintang yang tinggi sayang
Tangan ku hangus, tangan ku hangus