Tuesday, June 29, 2010

Ada apa dengan nama???

Mengikut kepercayaan tradisi, nama seseorang itu mempunyai makna tertentu di sebaliknya. Walau apa bangsa atau keturunan, namanya tetap membayangkan makna di sebaliknya. Mengikut pakar numerologi, nama seseorang dapat menggambarkan personaliti atau kehidupan seseorang itu. Cubalah numerologi berikut:
1. Perhatikan abjad di bawah ini yang menyamai huruf-huruf pada nama kamu. Contoh: huruf `A' nilainya 1

                           1 A J S

                           2 B K T

                           3 C L U

                           4 D M V

                           5 E N W

                           6 F O X

                            7 G P Y

                            8 H Q Z

                            9 I R

2. Campurkan semua vokal (A, E, I, O, U) dan konsonan yang ada pada namamu secara berasingan. (Ada huruf konsonan yang dikira sebagai huruf vokal andainya ia berbunyi seperti huruf vokal bila disebut.Contohnya huruf Y dalam nama-nama ini: Sayfol atau Jenny)

3. Jumlahkan huruf vokal sehingga kamu dapat satu digit. Lakukan yang sama pada huruf konsonan.

Contoh: ZURITAH

Vokal: U+I+A
3+1+9=13 = 1+3 = 4

Konsonan: Z+R+T+H
8+9+2+8 = 27 = 2+7 = 9

Kombo ZURITAH ialah 2-9
Kombo kamu mestilah antara 1-1 hingga 9-9

Selepas itu, carilah maksud yang tersirat pada kombo kamu dibawah ini. Selamat mencuba!

1-1 Kamu sanggup berkorban apa saja demi untuk mencapai wawasanmu. Kalau kamu terpaksa memberi sesuatu yang berharga pada dirimu, kamu sanggup melakukannya.

2-1 Kamu seorang yang peramah yang suka bergaul dengan sesiapa saja. Gunakan skill komunikasi yang kamu miliki untuk tujuan kebaikan padamu.

3-1 Otak kamu cukup kreatif. Gunakan kelebihan ini dalam mancari kekasih baru kerana mungkin kamu akan bernasib baik kali ini. Peristiwa lama jangan dikenang.

4-1 Jadual kamu terlalu sibuk dan tentu ini tidak elok kerana ia boleh mengganggu rancanganmu yang lain. Kamu perlu bijak mengatur rancangan dan jadualmu.

5-1 Kamu seorang yang bertenaga. Jangan memencilkan diri daripada teman-teman. Sekali-sekala, berilah perhatian pada teman-teman lain seperti mana yang kamu inginkan.

7-1 Hubungan jauh dengan si dia membawa kebahagiaan. Walau sering bertengkar, namun ia tidak selama-lamanya kerana bila kamu bersama, kamu berdua amat menghargai saat-saat itu.

9-1 Jangan risau sangat apa yang orang lain mahukan dari dirimu. Yang penting ialah objektif hidupmu iaitu apa yang kamu mahukan dalam hidup ini.

____________ _____
1-2 Kamu bertindak dengan cepat dan tepat. Jadi semua orang sangka kamu suka mengawal. Jangan segan silu minta tolong jika kamu berada dalam kesusahan.

2-2 Waspada! Kamu terlalu berlembut hati sehingga orang lain ambil kesempatan pun kamu tidak kisah langsung. Cubalah kamu fikirkan tentang dirimu dulu.

3-2 Kamu mahu semua orang sukakan kamu tapi ia mungkin tidak akan berlaku. Oleh itu janganlah kamu membuang masa dengan mereka yang tidak pernah menghargaimu.

4-2 Ada temanmu yang terasa kehilanganmu kerana sudah lama tidak bersama. Buat satu pertemuan antara semua teman-temanmu dan mereka pasti menghargaimu.

5-2 Kamu suka bila menjadi tumpuan orang ramai. Jaga-jaga kerana sikap ini boleh menyinggung perasaan orang lain. Berilah peluang pada orang lain menunjukkan kemampuan mereka pula.

6-2 Kamu bersikap berhati-hati dalam perhubungan sehingga membuatkan si dia rasa kehadirannya tidak diperlukan. Fikirkan hal ini dengan sebaik mungkin.

7-2 Hampir semua temanmu hipokrit! Tapi kamu tidak seperti mereka. Kamu sentiasa memastikan dirimu bersedia menghulurkan apa jua bantuan yang mereka perlukan.

8-2 Seorang pemimpin semulajadi! Dengan mudah kamu mempengaruhi teman-teman bekerjasama sebagai satu pasukan.Teruskan semua ini demi untuk mendapatkan kehormatan orang ramai.

9-2 Kamu memang seorang yang lembut hati dan manis. Ingat, ada yang suka ambil kesempatan.Tapi kebijaksanaanmu mengatasi segala-galanya. Akhirnya dia akan tunduk pada suruhanmu.

____________ _____

1-3 Mereka di sekelilingmu suka mendengar apa yang kamu perkatakan. Hulurkan bantuan pada temanmu kerana kamu memang hebat dalam bab tolong-menolong.

2-3 Jangan ingat semua temanmu itu satu kepala denganmu. Oleh itu, kamu tidak perlu selalu memberi peluang kepada orang lain mendahuluimu dalam apa jua perkara.

3-3 Sikap malu dalam dirimu selalunya disalahertikan oleh sesetengah temanmu. Tapi bagi teman-teman yang rapat, mereka tahu siapakah kamu yang sebenarnya.

4-3 Kamu seorang penulis yang hebat. Idea kamu bernas dan tidak takut pada cabaran. Tapi kelemahanmu terbesar ialah sikap sensitif yang keterlaluan.

5-3 Walaupun kamu menghadapi masalah besar manapun, kamu tetap bersikap tenang dan dapat menyelesaikan masalah itu. Kebolehanmu ini dapat membantu temanmu yang bermasalah.

6-3 Teman-teman lelaki suka mendapatkan nasihat cinta darimu. Dah jadi pakar cinta konon! Walaupun mereka dah ada kekasih, mereka tetap meluangkan masa denganmu.

7-3 Kamu tahu apa yang kamu mahukan dalam hidup kamu. Tapi ada kalangan temanmu yang tidak mengerti. Bersemuka dengan mereka dah terangkan segalanya.

8-3 Tak sangka kamu adalah seorang yang suka bersaing dalam apa jua perkara pun. Jika kamu menghadapi seseorang yang kuat, jangan cepat panik.

9-3Sukar bagimu bersemuka dengan orang lain. Tapi memendam rasa terlalu lama juga tidak baik. Nanti tersalah orang, lain pula yang dimarah.

____________ _

1-4 Kamu cepat bosan dengan kekasih baru kerana kamu tiada pendirian yang pasti. Lain kali kamu perlu berpura-pura walaupun si dia amat membosankan kamu.

2-4 Rileks! Jangan terburu-buru membuat keputusan. Semuanya akan berakhir dengan baik. Dan jangan kamu bersikap terlalu sensitif terhadap apa jua keadaan pun.

3-4 Kebebasan amat penting bagimu. Dan kamu suka dilayan sebagai orang yang matang. Bila masalah besar timbul, kamu perlu bertindak cepat menyelesaikan masalah itu.

4-4 Berpenampilan menarik membuatkan kamu rasa hebat seklai dalam hidupmu. Teman berkata kamu seorang yang menarik. Tidak semestinya wajah atau fizikal tetapi sikapmu itu.

5-4 Kamu perlu mengurangkan aktiviti sosialmu kerana ia boleh mengganggu ketenteraman jiwamu. Alternatifnya ialah bergaul dengan teman-teman yang tidak mendatangkan masalah.

6-4 Kamu suka kekasih misteri. Cubalah cari kekasih yang mudah difahami dan kamu akan merasa kebahagiaan bersamanya daripada kamu asyik menggaru kepala bersama gadis/teruma misteri.

7-4 Kuat keyakinan bila berkomunikasi dengan orang lain di pejabat/sekolah. Bijak-bijaklah pilih teman kerana aada segelintir manusia yang tidak menghargai sumbangnamu.

8-4Banyak bergaul dengan teman yang gemar membaca. Ia dapat membantumu menambah pengetahuan. Mungkin si dia juga sesuai dijadikan pasangan istimewa buatmu..siapa tahu?

9-4Sikap terlalu terperinci kamu membosankan orang lain. Kurangkan perangai itu dan kamu akan jadi tumpuan di pejabat/sekolah.

____________ ________
1-5 Semua orang sukakan kamu kerana sikap kamu yang cukup peramah. Jadi teruskan sikapmu itu agar kamu disukai dan tidak mendapat musuh.

2-5 Kamu bukan seorang yang pintar. Tapi peduli apa orang lain fikir. Yang penting ialah kamu berani menyuarakan pendapatmu dan ini menunjukkan kamu juga berakal.

3-5Kamu suka menghadiri majlis keramaian. Jangan mengharapkan semua akan berakhir dengan apa yang kamu kehendaki kerana mungkin kesilapan kecil mendatangkan keseronokan.

4-5Suka menolong adalah sikapmu. Jangan bersedih jika kamu tidak dapat menolong temanmu sekali sekala kerana dia faham kamu akan mencuba di lain masa.

5-5Semua orang sangka kamu ni kelakar. Memang betul pun! Meskipun sikap kelakarmu itu menggembirakan tapi berwaspadalah kerana ada seseorang dengki terhadapmu.

6-5Tidak dinafikan kamu seorang yang dapat menarik perhatian orang lain. Tapi adalah lebih baik jika kamu tidak berusaha terlalu kuat sangat hingga boleh menyinggung teman lain.

7-5 Kamu mudah rasa gelisah. Ini memudahkan orang lain perasan tentang dirimu. Cuba atasinya dengan segera. Daptkan bantuan profesional jika perlu.

8-5Walau apa situasi pun, tuah tetap di pihakmu.Jangan lupakan mereka yang pernah membantumu.Nanti dapat gelaran `kacang lupakan kulit'.

9-5 Kadangkala sikap kebodohan boleh menambahkan keceriaan antara kamu semua. Selain itu kamu cuba bersikap advance dalam hidupmu.

____________ ________
1-6 Kamu ini seorang yang mudah berkongsi idea. Tapi lain kali cuba kamu bertolak ansur sedikit dan berikan peluang kepada orang lain bercakap dulu.

2-6 Kamu suka cabaran. Dan kamu juga suka mambantu temanmu di tika mereka kesusahan. Paling best, kamu ni sentiasa sukakan suasana baru yang ceria.

3-6 Kamu berbakat besar dan disenangi oleh teman-temanmu. Kamu kuat dan tabah menghadapi segala dugaan. Sikap ini amat dihormati oleh orang lain.

4-6 Cubalah kawal nafsu kamu itu. Mungkin kamu belum bersedia lagi. Asahkan skill komunikasi dan kamu akan dapati ada yang menghargaimu kelak.

5-6 Kamu tidak suka pujian dan suka mendiamkan diri. Sikap ini amat disenangi oleh teman-temanmu. Mungkin sikapmu itu menjadi teladan bagi mereka.

6-6 Kamu adalah seorang yang suka berbual-bual. Bila kamu mendiamkan diri, teman-temanmu yang lain akan bertanya, `apa yang terjadi padamu?' Jangan marah, mereka cuma nak ambil berat tentangmu.

7-6 Privasi amat penting dalam hidupmu. Tapi luangkan sedikit masa dengan temanmu. Tapi jangan bimbang kerana kamu juga seorang yang bijak menangani keduanya sekali.

8-6Kejujuran amat penting dalam hidupmu. Oleh itu kamu dapati walau susah macammanapun, kamu tidak akan sekali-kali bercakap bohong. Bagus tu..teruskan!

9-6 Kamu bersikap terbuka dan sanggup berkongsi bakat yang ada padamu.Senyuman manis pasti membahagiakan kamu.Kamu seorang yang realistik.

____________ __

1-7 Kamu inginkan perkara yang terjadi berakhir dengan apa yang kamu rancangkan. Untuk itu kamu perlu mengatur segalanya dengan tersusun agar kamu dapat keutusan yang baik.

2-7Kadangkala kamu terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak realistik daripada kekasihmu. Payah nanti!Cuba kamu berdua fikir saat-saat manis bersama dahulu.

3-7 Mahu dirimu dilayan dengan baik? Kalau nak, jangan asyik nak menunjuk-nunjuk. Satu lagi, jangan suka sangat menyinggung perasaan teman-teman dengan kata-katamu.

4-7Walaupun kamu tidak suka kejutan tapi dalm hidup ini bukan semua yang dapat kita jangkakan. Kawal perasaanmu dan terima apa saja yang ada.

5-7Kamu memang bijak berkomunikasi dengan orang lain. Bila mereka memerlukan bantuanmu, cubalah pasangkan telinga itu untuk mendengar luahan hati temanmu itu.

6-7 Kamu seorang yang ultra sensitif. Sikap ini perlu diubah sedikit dan jangan terlalu taksub sangat dengan apa yang berlaku. Cuba bawa bertenang dan teruskan hidupmu.

7-7 Kamu rasa gelisah terutama bila berhadapan ramai orang. Jangan bimbang sangat hal ini kerana semua orang mengalami insiden yang sama.

8-7 Luangkan lebih banyak masa bersama si dia tersayang. Jangan terlalu mempercayai kata-kata teman yang suka menjaga tepi kain orang.

9-7 Kamu nak lakukan sesuatu untuk kebaikan tapi tidak tahu di manakah kamu patut bermula. Cuba mulakan dengan teman-temanmu, sekolah atau rumah.

____________ ____
1-8 Kamu perlu mengikut gerak hati untuk membuat sebarang keputusan.Namun dalam perhubungan jangan terburu-buru buat keputusan kerana ia juga akan mempengaruhi orang lain.

2-8 Berkongsi barang dengan teman tidak menjadi masalah bagimu. Tapi katakan `tidak' kepada teman yang suka ambil kesempatan kerana kamu juga manusia biasa.

3-8 Kamu banyak idea dan gunakan ia sebaik mungkin. Jika tidak, bermakna kamu menipu dirimu sendiri kerana mensia-siakan potensi yang ada padamu itu.

4-8 Kamu cuba melakukan semua perkara dengan sendiri. Sekali-sekala itu, benarkan teman-temanmu membantu kerana mereka mungkin boleh menyumbang sesuatu yang bernas.

5-8 Kamu ini berat sebelah sangat. 24 jam asyik fikirkan teman-teman saja dan membiarkan si dia berseorangan. Masa sudah tiba kamu perlu mengubah semua itu.

6-8 Luahkan perasaanmu bila rasa tertekan. Kamu juga pandai menunjukkan emosimu. Mungkin ada baik buruknya kamu terus begitu. Yang penting kamu sentiasa bahagia.

7-8 Walaupun cinta sudah mula bersemi, tapi jadualmu ketat. Jika si dia benar-benar jujur, dia sanggup menantimu sampai bila-bila.

8-8 Jangan perasan sangat nanti kamu yang malu. Utamakan perasaan mu dulu sebelum fikirkan orang lain. Sepanjang kehidupanmu banyak rintangan.

9-8 Beria-ia kamu merancang tingkah lakumu.Lakukan kajian terperinci dan tanya pelbagai soalan yang dapat membantumu kelak. Ini akan memudahkan kerjamu.

____________ ___

1-9 Teman-temanmu suka mendengar cerita sejarah hidupmu tapi janganlah asyik menceritakan sesuatu yang sama saja. Sesekali ceritakan hal lain yang menarik.

2-9 Mengimbangi pelajaran/kerjaya dengan cinta bukan perkara mudah bagimu. Mungkin ia terjejas sedikit tapi jangan panik sangat kerana ia tidak akan berpanjangan.

3-9 Catatkan semua kulaiti yang ada padamu. Masa untuk kamu bertindak sudah tiba dan catatatn itu mungkin dapat membantumu sepanjang tindakan yang kamu lakukan.

4-9 Imbangi hidupmu itu. Jangan biarkan tekanan perasaan mempengaruhimu. Bangun dan aturkan jadual hidupmu dengan lebih berkesan. Peluang baru akan menyusuli kemudian.

5-9 Kamu memang bijak. Walaupun suka berparti, namun pelajaran/kerjaya tidak terjejas langsung. Cuba hulurkan bantuan pada teman sekelas/sepejabat yang memerlukannya.

6-9 Kamu jujur bila memberi pandangan pada teman-temanmu. Tapi ingat! Pujian yang terlalu sangat juga tidak baik dan menakutkan orang lain. Berpada-pada bila memberi pujian.

7-9 Jangan rasa malu nak menunjukkan kebolehanmu walaupun sekali-sekala. Ada baiknya kamu menguatkan lagi keyakinan da membiarkan apa orang lain nak kata tentangmu.

8-9 Pandai-pandailah kamu simpan rahsia.Kamu tak suka jaga tepi kain orang. Teman-teman amat menyukai sikapmu itu. Tahniah!

9-9 Membantu teman yang keliru adalah kelebihan dirimu. Tak lama lagi, kamu perlu membuat keputusan yang amat penting! Pastikan kamu tahu implikasi keputusan yang bakal dibuat

Btw,Pnat n ngantuk tahap gaban hari ni!!!

Firefly out..and for today..

Kiblat..

Sejauh mana pun ku lari


Menggapai hasrat yang terpendam

Biar berkali rebah ku bangun

Walau payah



Kuhimpun kudrat dan harapan

Mengiringi azam yang usang

Sinar seakan pudar



Bila terbit sang suria

Begitulah semangat tegar

Meskipun musim kan silih berganti

Ku terus melangkah



Daku gagahi

Mencari arah

Oh Tuhan

Sinarilah kiblatku



Keringat diteman embunan

Kicau unggas turut berdoa

Purnama bagai tenangkan perang

Di dalam hati



Kuhimpun kudrat dan harapan

Mengiringi azam yang usang

Sinar seakan pudar



Bila terbit sang suria

Begitulah semangat tegar

Meskipun musim kan silih berganti

Ku terus melangkah



Daku gagahi

Mencari arah

Oh Tuhan

Sinari lah kiblat ku



Kala sujud ku ada kesyukuran

Dalam mimpi ada sedih

Menghantui andai ku alpa

Langit kejayaan ku

Berkiblat pada Mu

Hanya satu...

Saturday, June 26, 2010

He...new look

he..sbnrnye bosan smlm...so sesaja tgn gatal edit blik...ngeh3x...bosannye..tp yg best cukup reahat untuk berjuang nest week..yeah!!!fighting!!!

firefly out..

for today....
Ohh wooaah Ohh wooaah Ohh wooaah
You know you love me, I know you care
Just shout whenever, And I'll be there
You are my love, You are my heart
And we will never ever-ever be apart

Are we an item. Girl quit playing
"We're just friends"
What are you sayin?
said theres another and looked right in my eyes
My first love broke my heart for the first time,

And I was like
Baby, baby, baby ooh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ooh
Thought you'd always be mine, mine

Baby, baby, baby oohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
Thought you'd always be mine, mine


For you,i would have done what ever
And I just cant believe we ain't together
And I wanna play it cool, But I'm losing you
I'll buy you anything, ill buy you any ring
And I'm in pieces, Baby fix me
and just shake me til' you wake me from this bad dream

I'm going down, down, down, down
And I just can't believe, my first love won't be around

And I'm like,
Baby, baby, baby oooh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ooh
Thought you'd always be mine, mine

Baby, baby, baby oooh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ooh
Thought you'd always be mine, mine

Luda, When I was thirteen, I had my first love
There was nobody that compaired to my baby
And nobody came between us
or could ever come above
She had me going crazy
Oh I was starstruck
She woke me up daily
Don't need no Starbucks
She make my heart pound[wwwhhhooo]
and skip a beat when I see her in the street
and, At school, on the playground
But I really wanna see her on the weekend
She know she got me dazing
Cuz she was so amazing
And now, my heart is breakin'
But I just keep on sayin'

Baby, baby, baby ohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ohh
Thought you'd always be mine, mine

Baby, baby, baby ooh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby oooh
Thought you'd always be mine, mine

(Now I'm all gone)
Yeah, Yeah, Yeah
Yeah Yeah Yeah
(Now I'm all gone)
Yeah, Yeah, Yeah
Yeah, Yeah, Yeah

(Now I'm all gone)
Yeah, Yeah, Yeah
Yeah, Yeah, Yeah
Now I'm all gone, gone, gone, ooh
I'm gone

Friday, June 25, 2010

sometimes,kita selalu x appreciate benda yg ada dpn kita..da hilang bru kita rasa menyesal...mcm 2 la hidup kan..mayve tu takdir kita...so kita kna learn how to let it go..although it hurts.

firefly out..

fo today...Broken..

Dropped off your keys last night,
The front door still unpainted.
You were polite like ice,
I, once could met it.
You took our pictures down,
And you left them on the ground
Its like you wiped all the memories,
Of what we used to be...
You and me, before it all crashed down.

CHORUS:
And I know I never told you,
That I love you,
Now its all too late.
And I don't know how to hold you,
But I want to,
I don't want to leave this way.
All I know,
Is broken.

VERSE 2:
I heard your voice break, when you said,
"well I hope you're happy".
Nothin' to say, I'll stare, straight into my coffee.
Then the conversation changed,
How we talked around the blame,
And the pain of losing.
All of the good times lost,
When it all crashed down.

CHORUS:
And I know I never told you,
That I love you,
Now its all too late.
And I don't know how to hold you,
But I want to,
I don't want to leave this way.
All I know...
Is broken.

BRIDGE:
Well I'm here if you need me,
I know you don't believe me.
well I'm so sorry,
For all the pain I've caused.
Ho-oohhhhh...

CHORUS :
And I know I never told you,
That I love you,
Now its all too late.
And I don't know how to hold you,
But I want to,
I don't want to leave this way.
All I know...
Is broken.

Ho-oh...

Saturday, June 19, 2010

world cup season!!

Hu...weekend again..akhir2 ni rasa masa cpt sgt berlalu..hu..pejam mata je da nk abes separuh tahun..hu...rasa da lama x enjoy..asyik keje2....pnat r..tido..sabtu ahad pn mcm xnk kuar umah sbb rasa nk tido je...hu..mkin gemuk la mcm ni...akhir2 ni rasa mcm x sihat..mkn muntah..x mkn perut mauk angin...hu...sbb stress ke ek??entahla..nk kata gastrik...mkn teratur je..apa2 ntah...sepatutnye nk kemas bilik ari n basuh baju tp mcm mala gila nk bergerk..mlm smlm ras nk demm..pakai cool fever mcm ok ckit la...hu...susah mcm ni...my life become normal routine..xde benda excited yg berlaku...hu...da la  musim father's day..so rasa mcm x best lansung....hu...he..
btw,nk ucapkan selamat bertunang kt kwn2 ptp saya dulu...cik Nad and Cik CT..mcm x caya je ek..korg ni..da la diam2..xpela..kalau korg kawen x jemput...kna korg!!he..

seronok lak tgk org bahagia....Wildan firdaus saya bila la nk jumpa ek...xpe..saya tunggu awak...


tp yg best nye akhir ni..dapat anak saudara baru..he..Muhammad Asyraff Danial..comel sgt..muka dia putih kemerah-merahan..sbb masa ngandungkan dia..mummy dia aka kak long saya suka minum air bandung..he...

to danial senior..makde sayang u too...luv u both!!!

firefly out

and for today..

 

Lirik Lagu Krisdayanti – Menanti Cinta

sejak lama aku berdiri
dalam sepinya rongga hati
tak satu pun burung
mampu menjawab
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
* hanya padaMu ku bertanya
lewat setiap sujudku ini
siapa kah nanti
cinta untukku
reff:
wahai penilai hati lihat batinku
nyaris bernanah karna luka tersayat
merana menantikan cinta dan kasih hidupku
rahasia itu hanya Kau yang tahu
namun aku tak mau jadi tuna cinta
tuntun hatiku dalam sabar menanti jodohku
repeat *
repeat reff
rahasia itu hanya Kau yang tahu
namun aku tak mau jadi tuna cinta
namun harus ku ikhlaskan nasib cintaku padaMu


Tuesday, June 8, 2010

My LifE

last week, housemate saya tye,ko muda2 da start keje..23 years as an exec...masa dia baya saya , dia tgh enjoy2 lahi ngan kawan2,study...saya da struggle cari duit untuk bayar hutang belajar semua..after that, there something in my head said..am i doing the right thing???


Kekadang saya jeles gak ngan org lain muda2 enjoy..main2 ngan member...saya pn rindu gak ngan member2 saya..nk hang out sama2..tp..entahla..sejak start keje kt JB ni..mana ada masa kan..g keje pagi subuh..blik keje kekdg da mlm...mlm nk kuar pnat..2 la routine stp ari...jumaat mlm naik bus blik KL..sabtu ahad,nk kuar ngan member2 pn xle,sbb nk gak luangkan masa untuk family kan..entah la...


saya tengah positifkan otak saya ni...maybe ada baik nye saya keje dari muda ni..10 years later..hutang saya mesti da abes semua kan..EPF pn byk..he...at least byk saya dpt pengalaman bila start keje muda2 ni....saya kna buat azam baru ni..nk set gol..where i am going to be after 10 years..xkn nk duk kt level yg sama..mana tahu kalau rezeki lebih,xyah tgu 10 tahun,5 tahun semua hutang da settle..masa 2,saya baru 27 28 kan..hah..bgus gak..


entah..everything have pros n cons..
sbb 2 la org ckp dlm kehidupan ni mmg byk pilihan..so kita kna pikir betul2..so kita x menyesal satu hari nanti..


smlm dpt download lagu bisikan hati yg menjadi pujaan hati saya sejak dari dulu lagi..


Bisikan Hati..kalaulah dia dpt dgr bisikan hati saya..lemas di buatnye..


firefly out!!!


for today..Bisikan Hati..


Dengarlah bisikan hasrat hati
yang merindu menjelma kembali
ingatanku yang telah lalu
bersama berjanji sehidup semati


kini tinggal hanyalah kenangan
dikau hilang di mana gerangan
Tiada berita kudapati
Hanya ingatanku di masa yang lalu


Kasihanlah kepada ku sayang
Tiap hari jua wajahmu terbayang
Ampunkanlah segala dosaku
seandainya kita tak lagi bertemu


Dengarkanlah bisikan hasrat hati
Yang merindu menjelma kembali
Ingatanku tetap bersemadi
walaupun kau kini telah mungkir janji

Wednesday, June 2, 2010

Hati ku yang Pilu..

Ku bukan Aku...
Lama sungguh hari berlalu,
Hening malam mentiksaku
Bila bersendirian hati jadi pilu..

Kau pergi aku yang hilang,
Sedikit pun hati x senang,
Langit cerah kurenung mendung kelabu.

Kerana diriku bukan aku
tiap kali kau menjauh
fikiran x keruan
jiwa rasa kekokosongan
diriku bukan aku
tiap kali kau menjauh
pulangkan dia ke pangkuan ku..

Yang digemar menjadi bosan
Sukarnya mencari ketenteraman
bila hati bersedih semuanya x betul

ku cuba setabah hati melupakan
dirimu dari ingatan
Tapi semakin di cuba semakin rindu...


Pilunya dengar lagu ni ek...hu...setelah apa yg berlaku rasa2nya kna teruskan...