Monday, May 2, 2011

Tembam

Tengok x cerekarama kat TV3 hari sabtu lepas? apa ek tajuk dia...Kisah cinta si bunga tembam kot kalau x silap..lems.. lak pikir..kelmarin masa saya tengah tgk cerita ni...saya pn terpikir..selalu je dalam drama or filem tak kirala melayu ke ong putih ke thailand ke mexico ke korea ke...semua la...heroin dia mesti either x cantik or miskin hina..hero lak selalu segak bergaya dan kaya raya..and mesti drg jatuh cinta...siap ada org rebut2 lagi...tapi tu semua dalam drama n filem..tp realiti?ada ke org lelaki yg kaya raya dan hensem bergaya pandang kt perempuan yg kurang cantik mcm kitorang ni? selalunya pandangan luaran lagi penting dari dalaman...betul x?depan ckp lain belakang ckp lain...tak tahu la ni persepsi saya je kan..almaklumlah..saya akui pemikiran saya ni memang sempit !!tapi realiti x mungkin mcm drama..u know the most thing that makes me laugh...saya perasan la kan...banyak drama2 skang guna dialog ni.."mcm hidup dlm drama"or "hidup kita x sama mcm drama"kira mcm tu la...x ingat la dialog2 yg sebetul2 nyekan..saya bkn penulis skrip pun...kiranya pelakon dalam drama tu ckp as dialog in their drama, hidup drg x mcm drama..apakah?..da mmg ko tengah berlakon dlm drama kan...so, buang la dialog tu...sbb tersangat la poyo bunyinye...guna ayat2 biasa sudeh...yg penting isinya org paham...

sebenarnye tengah bad mood..org lain yg kena marah...hmm..cegini la gamaknye...

oklah firefly out

Exhausted!!

Wa seriously penat gile..hmm...sekejap je rasa cuti...bosan betul la...now da kt gelang patah again..hu...I really wish nk stay kt rumah je...berdoa yg gelang patah ni dekat je ngan rumah...hu...tensen...ni da mcm duk asrama macam dulu2...bosan!!nk blik rumah pn kena pikir mcm2...grrrrrrrr...tadi jalan mcm slow sikit..saya bertolak kul 1.30 sampai nk dekat kul 5 lebih...selalu 3 jam setengah da sampai..kereta banyak...cuti kan, so maybe drg ramai blik kampung mcm saya...tu yang menambahkan penat tu...tadi ckp ngan mak...suruh angah cari keje, lepas tu saya nk berhenti keje..he..leh x?hahaha..mak gelak je..along ngan abg ipar saya pn gelak je...mak ckp sape nk bayarkan duit kereta...hu..lupa lak da ada Princess 1...he...apada...erk..penat betul rasanya...mak bekalkan lauk tadi,baru panaskan, rasa mcm x lalu lak nk mkn sbb penat..tapi badan mcm da menggigil..hu..jap lagi mkn sikit la..kesian mak masak penat2..dia da la demam..saya da ckp x payah masak..dia nk masak gak...saya bangun pagi tadi, dia da siap masak lepas tu halau saya balik GP cepat2..hu...mcm ni la setiap kali balik KL..sampai je ari nak blik GP mesti kena halau ye...he...mak saya risau x bg blik mlm2...dia kata saya rabun x nmpak...he...alasan x leh blah...kalau saya balik KL ari jumaat after abes kerja pn dia membebel...dia kalau boleh nk g mana2 mesti siang2..x mau mlm2..he..

Ok la..firefly out...

nk kemas bilik yg mcm tempat perbuangan sampah ni ngan nk gosok baju nk g keje esok...hu...penatnye...