Friday, March 18, 2011

Di mana kan kucari ganti

Arwahyarham A.Kadir Bin Mohamad(7/1/1951-18/3/2006)
In memories of my beloved Abah

Di Mana kan Ku Cari Ganti

Hendak ku nangis
Tiada berair mata
Hendak ku senyum
Tiada siapa nak teman
Kalaulah nasib
Sudah tersurat
Begini hebat
Apa nak buat

Di mana kan ku cari ganti
Serupa dengan mu
Tak sanggup ku berpisah
Dan perhati patah, hidup gelisah

Alangkah pedih rasa hati
Selama kau pergi
Tinggalkan sendirian
Tiada berteman dalam kesepian

Dunia terang menjadi gelita
Cahaya indah tiada bergema
Keluhan hatiku membawa derita
Kini kau jua tak kunjung jelma

Di mana kan ku cari ganti
Mungkinkah di syurga
Untuk kawan berduka
Menangis bersama, selama-lamanya




Firefly out

Al-Fatihah

Me n Teddy bear 2

erk..ingat x saya pernah cerita..saya geli ngan bulu n teddy bears..kalau x ingat..click sini..hu..malam semalam after driving from JB..sampi je rumah..g cari McD ngan mak n angah...lapo..mak x sihat,so x masak..hu...
da otw home,along call ckp kt depan umah..nk pinjam cawan mak..rumah mak kan mcm kedai berbaneka..macam2 ada..he..
da along mengembor satu rumah cari cawan...dia g membungkor cari mainan anak dia..sekali dia jumpa patung barney dia bagi kat my nephew danial..sekali saya tengah best2 tgk tv..tetibe danial campak barney tu kat sana..apa lagi menjerit la saya..si danial ni lak,walaupun baru 2 tahun setengah cpt pick up n cerdik sikit..dia tgk saya mcm takut ngan benda tu..dia amik balik,dia baling lagi kat saya..banyak kali lak tu..bertuah punya budak..hu..pandai betul budak kecik sorg ni..hu...

Danial,u jgn nakal2 ngan ade..ade cancel bwk g USS bila u besar nanti..hu..

he..ni gambar org sibuk kira 1,2,3..danial pn sibuk kira
malam tadi tido kaki terkena biwak belit?apa ntah..sakit gila...hari ni betis bengkak lak..hu...sakit2x..

ok la firefly out

18 March 2011-Al-Fatihah buat Ayahanda tercinta..A.Kadir Bin Mohamad

hmm..hari ni da genap 5 tahun..sayu je rasa hari ni..saya mmg setiap tarikh 18 March,saya akan mintak cuti x kira apa pn berlaku...xde perasaan lah nak wat pape..sekejap je rasa masa berlalu...Mak pn balik dari kubur tadi mcm diam je..x nk mkn kata dia...mesti dia pn sedih...

Dalam hidup saya...Arwah Abah la abah paling bagus dan hebat di dunia..xde pengganti da...so,kekawan semua hargai la ibu bapa anda selagi mereka masih hidup..

Buat Abah,

Kitorang rindu and sayang sangat kat abah...hanya kiriman Al-Fatihah dan Yassin yang mampu kami kirimkan..semoga roh abah tenang di lan sana.. Amin..Al-Fatihah,,

Firefly out,,

ANd for now,

Pergi by Aizat..

Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia