Please please please, kamu jangan nakal

Should i say Selamat Pagi or selamat malam?...its Sunday...sekajap je masa berlalu rasanya..hu....Guess what?i'm still working on Saturday for this week..haha...but x le officially "work"kan...tapi still, hari rehatku hari Sabtu gone lagi..hu...seriously a bit tired..but can;t sleep...coz i spent my whole petang wif tido yesterday...Actually, i have been invited to join an environmental program-tanam pokok paya bakau yesterday...so, saya heret housemate saya Anis n Afzan join sekali..this is not my first time tau..last year pun dah pernah pergi sekali, just last time with zaza,CT,tunang CT and ijal and during that time,we were still GEMS in PTP.


SAya rasa tempat yang saya pergi semalam sama ngan tempat saya pergi dulu..area kat sungai Pulai...nama tempat dia dah tak ingat lak..oppss..lupa, saya tulis entri ni bukan nk cerita pasal pokok paya bakau...entri tu nanti saya buat lain...sebenarnye nak cerita pasal ni..masa2 saya, anis n afzan semangat tanam pokok paya bakau tu, ktrg terdengar perbualan..ha..jangan salah paham tau, bkn ktrg curi dengar..kebetulan ktrg ada kt kawasan yang sama...


Ok, perbualan dia seperti kt bawah ni,


Someone:Dari sekolah mana?
Murid sekolah perempuan:dari sek men.. blablabla
Someone:Ni cikgu adik ke?(sambil tunjuk ke arah seorang lelaki yang nampak agak muda la kan..)
Murid sekolah perempuan: haah..ni la cikgu saya..
Someone:baik x cikgu?
Murid Sekolah perempuan: Baik..(paused)..tapi nakal sikit...


saya;?????dalam hati...cikgu?nakal?biar betul?tapi diamkan aje sambil jeling kat anis..n anis pun senyum je kat saya...


yeah..i know, maybe org lain akan tanye...kenapanya pun cikgu nakal kan...entah saya rasa pelik je...sbb jarang ada anak murid yang describe cikgu dia as "nakal"..usually, when people ask you about your teacher, jawapan yg kita bagi "cikgu ni baik, garang, best and etc"..tai nakal?aneh sungguh kan...tapi ni bagi pendapat saya la kan..yeah i know...zaman berubah...cikgu ngan anak murid dah mcm kawan2 kan...tp sepatutnye ada la batas ye dak?you know perception....hmmm....


Firefly out..

1 Comments

  1. ... errr he3 please3.. kamu jangan nakal? ala bdk2 maybe cikgu dia suka..hmm pa ayg nakal eh? pelik gak.. kwang3 :)

    ReplyDelete