Addicted :Jujur aku tak sanggup-Pasto (Drama Tentang Dhia)

Fenomena sungguh kan..lepas satu drama satu drama terbaik yang TV3 keluarkan...yang paling best sekarang cerita slot Akasia setiap hari Isnin-Khamis kul 7 p.m...hari tu ter"addict" mgam cerita Suffiya, ni terbaru cerita Tentang Dhia...personally saya mmg puji cerita ni semua sbb saya rasa memang menarik plotnya, cerita pun menarik and banyak ilmu2 agama Islam drg sharekan dalam cerita ni..tapi, saya bukan nk condemn tau...saya rasa cerita ni buat saya leka la...al maklumlah..waktu siarannya pukul 7 hingga 8 mlm...waktu Maghrib..saya yakin selain saya ramai jugak yg terleka kan sebenarnya..tu je la yg x best...kan..

tapi mmg menyentuh hati la cerita tentang dhia...mmg tersentuh tengok cinta dan jodoh antara Zikir and Dhia...tapi dengar2 ramai gak tak puas hati ngan ending dia since watak jahat dalam cerita ni mcm xd pembalasan..bg saya, saya rasa penulis skrip ni sebenanrya dah bg maksud tersirat ending ni...yela contoh, org ckp kenapa x bagi pembalasan ngan mummy zikir kan...tapi kalau kita tgk, endingnya Zikir meninggal dunia kan, tu la pembalasan terbesar bagi mummy dia..betul x? si bini baru Zikir pun yang tergila-gila konon nk kawen ngan zikir..lat2 x dpt pun Zikir..bagi Dhia n Zikir...ending yang sangat indah sbb akhirnya cinta mereka sehidup semati..tapi siyes semalam tgk ngan anis(housemate)...dia ckp kalau kt panggung India ni, ending mcm ni confirm panggung kena bakar...he..

Papepun saya dah addicted with one of the background song from this drama..lepas tu drg letak kt part Zikir tengah siap2 nk g kawen lagi satu..pergh...mmg touching betul..hu...kalau nk tahu kena tengok episode akhir Tentang Dhia ok..

oh ye..baru tgk Ombak rindu...mcm mana nk ckp ye...indah khabar dari rupa...hu...sorry Ombak Rindu Movie kipas susah mati, saya selaku pembaca novel Ombak Rindu kipas susah mati tak mampu nk ckp movie tu best..hu..

Sang by Pastro 
Song title Jujur aku tak  sanggup

Oh ini kisah sedihku
Ku meninggalkan dia
Betapa bodohnya aku
Dan kini aku menyesal
Melepas keindahan
Dan itu kamu

reff:
Tuhan tolonglah aku
Kembalikan dia
Ke dalam pelukku
Karena ku tak bisa
Mengganti dirinya
Ku akui jujur aku tak sanggup
sungguh aku tak bisa

Dan tlah ku jalani semua
Cinta selain kamu
Tapi tak ada yang sama

Beribu cara kutempuh
Tuk melupakan kamu
Tapi tak mampu

repeat reff

oooo, sungguh aku tak bisa
jujur aku tak sanggup
sungguh aku tak bisa
huuuuu, yeeeee


Firefly out

0 Comments