Info Sharing : Maksud Doa Antara dua Sujud


Info sharing di pagi Khamis..Alhamdulillah masih diberi peluang untuk bernafas..


Hari ni nak share Maksud Doa antara dua sujud.. 


Rabbighfirli 
(Tuhanku, ampuni aku) 

Warhamni 
(sayangi aku) 

Wajburnii 
(Tutuplah aib-aibku) 

Warfa’nii 
(Angkatlah darjatku) 

Warzuqnii
(Berilah aku rezeki) 

Wahdinii 
(Berilah aku petunjuk) 

Wa’Aafinii 
(Sihatkan aku) 

Wa’fuannii 
(Maafkan aku) 


Doa yang mudah yang selalu kita ambil mudah..Astaghfirullah al azim..kekadang saya pun selalu amik mudah..Moga Allah ampunkan dosa kita semua..Doa ni kalau kita hayati, sangat mudah untuk kita hafal..sangat mudah untuk kita fahami.tapi kita buat sungguh2 x?itu kita kena tanya diri sendiri kan...sama2 kita berusha merubah diri dan hidup kita kearah yang lebih baik dan diredhai..InsyaAllah..


Hassan r.a berkata : “Kalau solat kamu itu tidak dapat menahan kamu dari melakukan perbuatan mungkar dan keji, maka sesungguhnya kamu dianggap orang yang tidak mengerjakan solat. 

“Tidak sempurna solat seseorang sehinggalah ia membaca takbir, lalu ruku’, kemudian membaca sami’Allahulimanhamidah (Allah mendengar orang yang memujiNya), sampai dia berdiri lurus. 


Lagi sabda baginda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud: 

“Allah tidak akan memerhati solat hamba yang tidak meluruskan tulang punggungnya di antara ruku’ dan sujud” – Riwayat Ahmad dan Al-Tabarani.

0 Comments