Sabar..

BALASAN SYURGA PADA YANG SABAR


Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a, sesungguhnya Rasulullah s.a.w bersabda di dalam Hadis Qudsi: Allah s.w.t berfirman:

"Tidak ada balasan kecuali syurga bagi hambaku yang beriman yang telah Aku ambil kembali kekasihnya (Aku mematikan seseorang yang disayanginya seperti anak, adik-beradik dan sesiapa sahaja yang di sayangi oleh seseorang) dari kalangan penghuni dunia dan dia hanya mengharapkan pahala daripadaKu (dengan bersabar). " (Hadis riwayat Imam Bukhari).

Kesimpulan Hadis:
>Tabah dan sabar menghadapi musibah adalah merupakan tanda-tanda kesempurnaan iman manakala  
   keluh-kesah dan bimbang adalah merupakan tanda-tanda kelemahan iman.
 >Keagungan ganjaran tabah menghadapi musibah.

Cukup sabar ke saya nk mencium abu syurga..terasa bertapa kerdil nye diri.Rasa x layak sgt untuk menghampiri syurga Allah s.w.t.

Banyak perkara berlaku dalam minggu ni memg menguji kesabaran saya...
Saya x tahu la nk cakap mcm mana..syaitan di dlm hati saya telah menanam rasa benci yang teramat kepada seseorg..perangai dia sgt menyakitkan hati saya..rasa nk tampo2 je stiap kali dia bersuara..mcm mana lah saya nk teruskan..sabar saya da sampai ke max limit..cara paling best sekarang ialah masuk telinga kanan n keluar telinga kiri..sebb kalau saya pikir2 kan saya makan hati..hmm...x tahu la..kalau telinga da xle nk terima baru saya cari alternatif lain..hu..perangai awak teruk!!!org plg teruk pernah saya jumpa!!!awak berlagak mcm diva!!perasan cun,bgus n perfect!!!

tgk mcm man nk masuk syurga mcm ni..hu..

to make things worst,saya hilang kawan baik saya..saya sayang sgt kt dia..semalam saya check FB,dia da remove acc dia..so i think..that is it..dia mmg x perlukan ktrg untuk masuk campur dlm hidup dia..kalau dia baca entri ni,saya mintak maaf,aku rasa semua ni ada hikmahnya..aku harap ko lebih bahagia tanpa aku kt sisi ko buat sementara ni..aku xnk jadi org yang menghalang kebahagiaan ko..b4 ni ko pernah tanye aku "ko x nk tgk aku bahagia ke ta?" aku nk sgt tgk ko bahagia,ko kawan baik aku kan..so ini la cara aku untuk bagi ko mencapai kebahagian yg ko caari2 selama ni..aku doa keputusan yg ko amik betul...

firefly out..for today..

Hati yang kau sakiti.

jangan pernah katakan bahwa


cintamu hanya untukku

karna kini kau telah membaginya

maafkan bila memang kini

harus kutinggalkan dirimu

karna hatiku selalu kau lukai

tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu

ku hanya bisa mengatakan apa yang ku rasa

ku menangis membayangkan

betapa kejamnya dirimu atas diriku

kau duakan cinta ini

kau pergi bersamanya

ku menangis melepaskan

kepergian dirimu dari sisi hidupku

harus slalu kau tahu

aku lah hati yang telah kau sakiti

ku menangis

harus slalu kau tahu

aku lah hati yang telah kau sakiti

0 Comments