I had rice for my breakfast..

He...jangan salah paham tau bila baca title saya tu..he...sekarang ni, housemate saya rajin masak kan saya breakfast, sbb dorg bekal bawak g ofis untuk makan tengahari..so,drg masakkan saya sekali..kekadang drg masak nasi ngan lauk sbb nk mkn tengahari..so stp pagi drg mesti suh saya mkn..he...saya kekadang kalau lapar saya mkn terus, kekdang saya tapau je mkn kt ofis..so,nk dipendekkan cerita..saya breakfast nasi di waktu pagi..he...and disebabkan nk balance diet saya,saya da buat keputusan untuk tak mkn tengahari waktu rehat...yela,kalau pagi da mkn nasi..tengahari mkn lagi..mlm makan lagi..mmg tak kurus la saya kan..so, kena ikat perut sikit..dengan cara ni pn saya boleh berjimat..he..and untuk mengelakkan saya lapar balik waktu tengahari, saya mkn breakfast tu sikit2...sambil wat keje..suap sesudu...kekadang dari kul 8 sampai kul 12 pn saya tak abes mkn lagi..nge...so, leh la tahan perut kan..saya pn da kurangkan junk food gak...keropok2 no more...air gas no more(except 100 plus)...kalau x kurus pn xpe, asalkan sihat..(erk..saya tetap nk kurus)....he..sejak masuk PTP ni da setahun setengah..berat saya da naik hampir 10 kg..lemak2...he..skipping pn saya still on...kalau saya skip one day, saya wat double esoknye...saya tahu semua org mcm x percaya kan..saya pn tak percaya..hahahaha...tapi ni nekad saya, maybe kekdang kalau saya terlupa tapi nk wat mcm mana kan..he...so, hope get support from all of you...hahahaha...jangan la patahkan semangat saya yg tengah berkobar-kobar ni ek..he..oh ye..plan next week nk start puasa ganti la..sbb da bln 5, x nk mcm tahun lepas..betul2 last minit..pengsan..hahahaha...

Firefly out..

0 Comments