Carpal Tunnel Syndrome(CTS) : Mouse Wrist support

Salam semua...he...sekejap je masa berlalu kan..ari ni dah ari jumaat..jap lagi lepas je balik kerja saya nk berdezup pulang ke Selayang...he...last week balik minggu ni pun balik gak kn..pokai2...

he...back to story...saya baru je beli benda ni...nk tahu apa benda ni...ha..ni la dipanggil mouse wrist support ..apa gunanya?..buat pengetahuan anda semua, mouse wrist support ni berguna sangat...especially bagi kita yang duk zaman canggih manggih yang xle berpisah dengan komputer ni kan..selama ni kita x sedar kan, bila kita guna mouse lepas lama2 kita pakai, perasan x tangan kita akan rasa kebas, cramp..ada x?kalau ada rasa ni semua..ha..hati2...anda semua mungkin ada Carpal Tunnel Syndrome...Apa tu carpal tunnel syndrome?
according to Mr Wikipedia : Carpal Tunnel Syndrome (CTS) is an entrapment idiopathic median neuropathy, causingparesthesia, pain, and other symptoms in the distribution of the median nerve due to its compression at the wrist in the carpal tunnel.(more info :http://en.wikipedia.org/wiki/Carpal_tunnel_syndrome)

ni ha gambarnye..
akhir2 ni saya selalu sakit kt bahagian wrist and jari2..so, saya risau la kan...so untuk mengelak kan CTS ni, saya beli la mouse wrist support ni..untuk lebih ergonomic..almaklumlah sepanjang hari dengan komputer kan...so better prevent than cure kan...sbb dengar cerita kalau kena CTS ni..nk ok kena bedah je...hu...x seram?seram kan...so sesape yang rajin pergi je kedai komputer..confirm ada jual...




he..bergaya x?ps:sila abaikan kegemukkan saya..


and kalau x nk beli, ada lagi senaman ringkas yang boleh elak CTS ni..before start keja setiap pagi, try wat senaman ni ye..(more info :http://www.eatonhand.com/hw/ctexercise.htm)..jom kita praktis sama2..he..




okla firefly out..ada meeting..he...

0 Comments