Monday, May 2, 2011

Tembam

Tengok x cerekarama kat TV3 hari sabtu lepas? apa ek tajuk dia...Kisah cinta si bunga tembam kot kalau x silap..lems.. lak pikir..kelmarin masa saya tengah tgk cerita ni...saya pn terpikir..selalu je dalam drama or filem tak kirala melayu ke ong putih ke thailand ke mexico ke korea ke...semua la...heroin dia mesti either x cantik or miskin hina..hero lak selalu segak bergaya dan kaya raya..and mesti drg jatuh cinta...siap ada org rebut2 lagi...tapi tu semua dalam drama n filem..tp realiti?ada ke org lelaki yg kaya raya dan hensem bergaya pandang kt perempuan yg kurang cantik mcm kitorang ni? selalunya pandangan luaran lagi penting dari dalaman...betul x?depan ckp lain belakang ckp lain...tak tahu la ni persepsi saya je kan..almaklumlah..saya akui pemikiran saya ni memang sempit !!tapi realiti x mungkin mcm drama..u know the most thing that makes me laugh...saya perasan la kan...banyak drama2 skang guna dialog ni.."mcm hidup dlm drama"or "hidup kita x sama mcm drama"kira mcm tu la...x ingat la dialog2 yg sebetul2 nyekan..saya bkn penulis skrip pun...kiranya pelakon dalam drama tu ckp as dialog in their drama, hidup drg x mcm drama..apakah?..da mmg ko tengah berlakon dlm drama kan...so, buang la dialog tu...sbb tersangat la poyo bunyinye...guna ayat2 biasa sudeh...yg penting isinya org paham...

sebenarnye tengah bad mood..org lain yg kena marah...hmm..cegini la gamaknye...

oklah firefly out

0 comments:

Post a Comment