Syurga Cinta..

hu..sejak entry pasal Princess da calar 2..lama lak x menaip..busy giler sejak dua menjak ni..hmm..penat gile..physically and mentally..kekdg rasa nk quit pn ada...tp,kan baru lagi..byk lg nk belajar..so mana leh blah mcm 2 je..tp seius..ada ketika rasa da x tertanggung..kekadang jeles sgt ngan org yg pura2 busy ni...berlagak mcm byk keje..padahal x buat pe pn..tp..dia punye berlagak mcm lah dia busy sangat and penting sgt..setakat pandai membodek and ckp besar..x payah la nk berlagak..x kemana pun ko..ye la,maybe ko senang hidup skrg,kemudian hari...mana la kita tahu kan..masa 2 barulah ko tahu langit 2 tinggi ke rendah..

Kekadang terpikir gak kenapalah manusia ni suka sangat rasa bangga diri..pantang je org lebih sikit dr dia....tolonglah..manusia ni diciptakan Allah sama je..tiada yg lebih,tiada yg kurang..kalau ada kelebihan mesti ada kekurangan...so kenapa kita nk bangga diri kan??sepatutnye kita bersyukur dengan kelebihan kita,bukan riak..kononnye kita la yg plg bagus..org lain xle lbh ckit ngan kita..kononnye kita tahu semuanye..kita je yg betul,org lain x betul...kekadang dalam hidup,kita kkena dengar pendapat org lain..kan kita jugak yg untung kalau pendapat org tu bernas...ni x, kalau org lain bg pendapat,kita selalu sangkal...then kita berlagak konon2 kita yg tahu semua...jgn x tahu..bila kita terlalu menunjuk-nunjuk kepandaian kita,ia akan menampakkan lagi kelemahan kita.entahlah...manusia kan..macam2 ragam...

hmm...raya thun ni,x sempat nk p beraya kemana2 lagi...sorry la ek kekwn..saya keje jauh..hu..yng bg undangan perkahwinan pun banyak tp xsure lagi leh pegi ke x...he..bile tengok kekwn ramai nk kawen ni..terdetik kt hati kecil say ni..bila la pulak saya nk berjumpa lelaki yg telah diciptakan Allah s.w.t. sebagai jodoh saya..tertulis ke dalam takdir saya untuk berjumpa dengan si dia...atau mungkin hanya di syurga...wallahualam saya berserah pada takdir..jika memang da tertulis kita bertemu di Syurga..saya nantikan saat itu...Insya Allah..Jiwang pulak rasanye ari ni..he..kepada kekwn yg sdg berbahagia..tahniah saya ucapkan...

Firefly out..

0 Comments