Sticker merah

hu...al kisah pak nujumbelalang hari minggu bulan lepas..lama da peram cerita ni..he....
Cerite ni berlaku pada hari sabtu bulan lepas,masa final bola N9 vs kelantan).. plan ngan kak hernee n ano(adik kak Hernee)..konon-kononnya nk pergi Puteri Harbor,Nusajaya nak tangkap gambar guna cameraman yang Jejoh..he.. selamat hari raya haji kak hernee and abang Nazir..sekali hujan dah..nak tangkap gambor apenya kan..

Lepas da puas posing sikit-sikit la kan..nak posing lebih-lebih kang orang cakap kita x betul amik gambor hujan2..ktrg berangkat ke Jusco Bukit Indah..Plan awalnya,kak Hernee nak cari kasut n make up,saya nak p cari keyboard baru sbb keyboard tetibe rosak xle pakai..hu..

Lpas Kak hernee da beli kasut n saya da dpt keyboard,Suami Kak Hernee pun ajak la Isteri dia balik..al maklumlah,kan ada perlawanan bola sepak piala Malaysia N9 lawan Kelantan..so saya pun meneruskan la perjalanan saya berseorangan...tengah jalan2 ternaapak something yang menarik...he..seluar 70%,saya pun ingat nak beli la kan..sbb harga sepatutnye 99.90,kalau 70% kan jadi Rm30...x untung?..saya pun cepat2 cari size saya..ehem,sizenye rahsia..almaklumlah..org terlebih kurus..nge~~..g try then da confim muat saya terus p beratur kt kaunter..

Saya beratur di belakang amoi cina yang membeli pakaian dalaman wanit, sementara di belakang, 2 aunty cina from negara seberang laut..(bkn Indon ek)..tgh da sampai turn amoi 2,dia boleh lak pergi amik beg recycled JUSCO..yela hari Sabtu, hari no plastic bag for supermarket kan,you have to pay 20 cent for each plactic bag..

sekali,casher 2 ckp kat saya,"ada JUSCO card" saya pun cakapla, "ni bukan saya punya,ada orang lain punya" sambil menunjuk kt amoi yang tengah cepat-cepat amik beg recycle tu..sekali aunty2 belakang dengan confidentnye cakap.."ooo,jump que..." WTDuck..asal lak..saya pun dengan bengkek jeling je aunty2 tu..

ehem akhirnya sampai turn saya..casher tanye "ada JUSCo card?"..saya cakap xde,card saya da dimasukkan oleh danial ke dlm radio kereta angah saya..cis....sambung cerita, Casher tu pun terus scan seluar yang saya amik tadi..tetibe masa saya tgh sibuk2 keluarkan duit..casher tu cakap "99 ringgit 90 sen"..terkejut saya dengar..saya pun tanya "bukan ada sales 70%?,cuba tengok sticker merah tu.."belek-belek,sticker merah tu xde..WTH??alamak saya da gelabah ni...saya cakap:betul,ada 70%,sticker dia da tertanggal kot"..caasher 2 pn suruh saya pergi amik seluar lain yang sama tapi ada sticker la..saya pun cepat-cepat la pergi...semua org da start staring at me..da la que dia panjang gile.....aunty2 belakang da start jeling2 n bising2..sampai kat tempat seluar tu,saya cari-cari,tapi xde da size yang saya nak..mcm mana ni?saya mintak tolong promoter cari,saya pergi balik kt kaunter,saya ckp ngan casher tu xde...tahu x apa yang mencuakkan saya?dalam wallet ada RM50 je..mana nak cukup..hu..sekali casher tu cakap "betul ke ada sales 70%?,saya dengan serius jawab"iye ada sales",casher tu pun bagilah 70% discount..fuhh lega betul hati saya..masa saya bayar,casher 2 cakap,"awak pergi kt tempat amik seluar jumpa promoter mintak resit(ala yang drg selalu tulis tu)..then suh tunjuk kat dia balik...hu..mlau nye..saya pun cepat2 g kat promoter mintak resit 2..promoter tu lak membebel..dia kata lain kali bg kt promoter dulu baru pegi bayar..hu..manalah tahu kan..da ramai sangat orang..lgpn masa saya amik seluar tu,promoter tu xde pn kt situ..

tula kisahnya...malu x terkata..hmm...xpela..pengajarannya,lain kali saya cari promoter dulu ek..jgn wat dek je...promoter tu duk kat situ ada sebabnya..bkn saja2 tayang muka kan..hu..


promoter tu lekat balik sticker merah yang hilang tu


firefly out..
and for today..

Secondhand Serenade - Something More 
I lie awake again, my bodies feeling paralyzed
I can’t remember when
I didn’t live through this disguise
The words you said to me
They couldn’t set me free
I’m stuck here in this life i didn’t ask for
There must be something more,
Do we know what we’re fighting for?
Breathe in breathe out
And all these masks we wore
We never knew what we had in store
Breathe in breathe out
The storm is rolling in
The thunders loud it hurts my ears
I’m paying for my sins
And its gunna rain for years and years
I fooled everyone and now what will i become?
I have to start this over
I have to start this over
There must be something more,
Do we know what we’re fighting for?
Breathe in breathe out
And all these masks we wore
We never knew what we had in store
Breathe in breathe out
I fooled everyone and now what will i become?
I have to start this over
I have to start this over
There must be something more,
Do we know what we’re fighting for?
Breathe in breathe out
And all these masks we wore
We never knew what we had in store
Breathe in breathe out
There must be something more
Breathe in breathe out
There must be something more
(Credit to:http://khairilhusni.blogmas.com/2010/06/08/secondhand-serenade-something-more-lyrics/)

0 Comments