After a year..

Dari last week saya tengah pikir2 azam untuk tahun depan...so before kita buat azam tahun depan..better kita recap balik azam tahun ni yang saya buat tahun lepas..

Azam 2010

1. Nk dapatkan keje permenant n kalau bleh b4 traning saya kt PTP ni abes iaitu b4 30/3/2010...kalau boleh gak saya nk dapatkan keje yg saya minat...iaitu chemist...doakan saya ek!!!

 --haha..guest what? nak cakap achieve ke x ek?sbb saya memang dapat kerja,but not as my wish la kan..i wish to be a chemist..but for now, jadi Exec-kutip Health&Environment at Pelabuhan Tanjung Pelepas pun da kira bersyukur la kan..peluang x datang banyak kali,so, if it happen,just grab it.maybe its written in your fate..saya ingat lagi,masa memula saya sampai kt PTP,saya doubt saya leh stay kt situ for more than a month..tp,tengoklah,saya dah stuck kt sini for more than 1 year..can you imagine that?Saya bersyukur sangat..mungkin buat masa ni,ni lah rezeeki saya kan...InsyaAllah maybe dengan izin-Nya i will be confirmed soonest..doakan saya ek..untuk kekawan lain yang masih tertanya-tanya haluan hidup selepas bergelar graduan,jangan bimbang...InsyaAllah rezeki ada dimana-mana..Just bersabar dan doa yang terbaik,saya pun akan doakan kawan2 saya berjaya...satu je nasihat saya, jangan memilih sangat..as i mentioned earlier,peluang datang sekali je...kalau dapat kerja yang bukan bidang kita pun xpe,asalkan kita dapat gain experience dan ilmu..itu yang penting..

2. Saya nk kumpul duit untuk bawak mak saya g haji...mak saya asyik tye saya bila nk g..so saya berazam nk kumpul duit at least rm 50 sebln ntuk temankan mak saya g haji...walaupn amount 2 ckit..tp saya yakin sikit2 lama2 jadi bukit..


--untuk yang ni,saya rasa saya kena usaha lebih lagi untuk menguruskan kewangan saya..maybe saya banyak membazir pada benda yang x prlu..saya akan berusaha membaiki diri sendiri..
 
3. Saya nk dapatkan lesen kereta..saya kesian kt angah saya..saya nk pegi mana2 mesti suh dia anta..kekdg saya tau dia penat..so saya nk dpatkan lesen kt JB ni...nxt week Insya-Allah 8/1/2010 saya nk g daftar kt kelas memandu...sekali lagi doakan saya ek..


--Yang ni da achieved..yeah..bulan 4 ke 5 ari tu..tapi saya kena retest tau...Alhamdulillah kali kedua lulus..tp saya just beginner..banyak kesalahan yang saya buat..calarkan hati Princess..hu..sorry Princess.
 
4.Saya nk sambg master in environment...kt Uitm...saya akan apply untuk intakr\e bln 7 ni...saya da start survey2 kt laman web...he..Aja Aja fighting!!!


--This one,saya buat azam ni sbb masa tu saya x dapat kerja lagi. Then now,susah sikit..tp saya akan try untuk sdapatkkan for next year..maybe ada sikit changes..maybe saya x wat kt UiTm and course yg saya nk amik pn lain...
 
5.dan disebabkan umur saya da meningkat ke 23,saya rasa saya kna cari bf la...he..gatal sungguh..tp x berharap sgt la...sbb saya yakin jodoh di tgn Tuhan..kalau ada jodoh x kemana..


he..yang ni no komen..pepaham je la kan..tahun ni ramai kawan2 sekolah yang kahwin..tahniah la korg..doakan turn saya lak lepas ni..
 
5.Nk g vacation la ngan kawan2...rindu kt dorg..he


this one pun da achieved..ktrg g terengganu..jadi la kan..penat memang penat..he...tapi ada seronok ada x seronok..he..tp,xpelah..yang penting kekawan yang saya sayang happy...first time saya travelled by bus for more than 9 hours..(KT-JB)...hu..da tak sanggup..lepas ni kalau ada rezeki,saya book flight je kot...nge..

Banyak benda da berlaku dalam masa setahun..pejam celik da setahun da kan..cepatnya masa berlalu... ada happy,ada tak happy..tapi semua tu menjadikan saya lebih matang dan lepas ni saya akan berusaha lebih lagi...yeah..

ok la firefly out..

and for now...saya tengah gila one of theme song from ASMARA TV3 punya drama,..every selasa..banyak gak saya missed episode dia sebenarnya..he..jadlah kan....the song from ADA BAND-SYURGA CINTA..saya suka band ADA BAND sbb music drg layan..especially lagu Haruskah ku mati ngan Kerana wanita ingin di mengerti..best3x..


 Lagu drama Asmara TV3-ADA Band-Syurga cinta..
 
Artis: ADA BAND
Album: Romantic Rhapsody
(Credit to: http://www.cert.or.id/~budi/ADA-Band/lirik-surga-cinta.html)




Terdiam...
Hanya bisa diam
Dingin menyerang di sekujur tubuhku

Layangkan mata
Menembus cahaya putih kilaunya
Meneduhkan lamunan
Masih jelas terlihat
Pesona ayumu
Masih jelas terasa
Getar dawai jiwamu Na ahhh

Inikah surga cinta yang banyak orang pertanyakan
Atau hanya mimpi yang tiada pernah berakhir jua

Perlahan
Bawa semua tanya
Satu bersama
Langkah di taman ini
Terangkai bunga tanda
Cinta murni adanya
Tetapi kekasih pun tiada
Muncul hapus rinduku ahhh

Inikah surga cinta yang banyak orang pertanyakan
Atau hanya mimpi yang tiada pernah berakhir jua
Dimana aku sedang berada
Mengapa sendiri
Lari telanjang tanpa seorangpun yang akan mau peduli

Inikah surga cinta yang banyak orang pertanyakan
Atau hanya mimpi yang tiada pernah berakhir jua
Terbanglah cinta sampaikan sayangku hanya bagi dia
Tak ingin rasa sepi meratapi malang tanpa dirinya
 


2 Comments