Me n Friends..

he..hari isnin and selasa kan saya bercuti..so, maksudnya dari hari Jumaat malam,saya da berada di rumahku syurgaku..nge~~best betul...so saya nak share activity saya dari hari Sabtu tu sampai lah hari selasa..he..

Hari Sabtu tu,saya keluar pergi rumah kenduri kahwin kawan masa sekolah menengah dulu..he..jumpa la beberapa kawan lama masa kat sekolah...yang ramai saya kenal kawan perempuan je..kawan lelaki saya tak berapa kenal sangat..he..al-maklumlah..saya kan budak skema dulu..jarang bebudak lelaki kenal saya..he..tak kisahla kan..saya tak glamor..hu. back to story...saya pergi ngan kawan baik masa sekolah dulu..cik yati and cik yana..he..geng2 single...he..plan awal kul 11.30 bertolak..last2 sekali kul 12.30 kot baru saya bertolak pergi amik yati kt Sri Gombak..lpas tu amik cik yana pulak kat Damansara..last2 sampai rumah pengantin kul 3 lebih..he..nasib baik x kena halau..haha..peramah betul isteri kawan saya ni,dia sempat cerita drg jumpa mcm mana..kelakor tul..by the way, Selamat Pengantin Baru nye Abuzar&Nad..semoga berkekalan hingga ke syurga...

Hari Ahad lak, plan ngan ika nk kuar..sebenarnya da plan dari hari Sabtu..tapi disebabkan saya pergi umah kawen sampai umah pun nak kul 6 lbh...so postpone la ke hari Ahad..da lama tak jumpa ika..ika ni kawan merangkap roomate saya masa saya kt Program Graduate Employibility Management Scheme(GEMS) kt Genting View Resort(GVR) tahun lepas..he...ktrg kemana-mana kt GVR berdua jela..gossip2,sedih2,suka2,jogging2, semua la ngan dia..he..so as planned, ktrg keluar hari Ahad tu...saya keluar umah pun da lambat,dalam kul 6..sampai Shah Alam pn nk dekat kul 7..sekali cari2 umah si ika ni sesat lak..mana tak nye empunye rumah salah bagi instruction..hu..berpusing-pusing la saya kat seksyen 20 tu..nasib baik akhirnya jumpa...ktrg p Sunway Pyramid..he..saya semangat nk kuar sbb dia nk belanja Steamboat sebenarnya..tp kt situ xde,so ktrg p mkn kt Nando's..he...


Ni la ika,BFF saya kt GEMS

Ni yang saya order..pedas..

Ni sepatutnya desert..tp ktrg  order jd appetizer
 Hari Isnin lak,walaupun tak beberapa sihat,saya gagahkan diri gak ke Shah Alam lagi sekali..he..kali ni nk jumpa kekawan masa kt UiTM Shah Alam..he..rindu sangat kt dorg,so saya gagahkan diri gak nk jumpa..da nk setahun x jumpa kan..rindu nk gelak2 n manja2 ngan drg..he..excited nk p jumpa..ngan jammed nye..sekali tgh otw,dapa msej tun..he.."ita belanja pizza ye"..da agak dah..hampeh tul la tun ni..he..xpela saya memang da janji ngan dia pun..dia ada interview pagi Isnin tu,saya doa2 dia dptlah keje tu...he..tp da seronok sangat lupa nak amik gambar la..hu..

Hari Selasa..mula la perjalanan saya pulang ke Gelang Patah..hu...nak dijadikan cerita...saya dapat diarrhea lak ari tu..huk..plan kul 10 keluar umah,nak kat kul 11 baru kuar..tu pun kena halau ngan mak..hu...selalu saya berhenti sekali je rehat kr R&R tp kali ni 2 kali sbb xle tahan..hu..sampai je rumah kt gelang patah..memang pengsan xle bangun...da nk dkt kul 6 baru bangun....malam tu minum la air teh pekat seperti yang disarankan oleh kak hernee..hu...sampai semalam pun x ok lagi...so sepanjang hari yang huru-hara semalam..saya membelasah berapa gelas dah teh..hu..mcm x berkesan je..



Cukup pekat x?
Hu..so kesimpulannya,cuti lama kali ni saya habeskan dengan kekawan je...sampai terlupa nk jejalan ngan Mak..sorry Mak,nanti ude balik lagi,Kita jalan2 lagi ye...Tp kena tgu gaji keluar la..hu..

Firefly out.

And for now..

Lirik Lagu Aizat - Sahabat

(Credit to:http://www.rizkyonline.com/Aizat/Aizat-Sahabat.html)


Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup
Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi
Sahabat…aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir
Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah

0 Comments