Saya Budak Baru Belajar 2

Ni la bila da rajin nak mengupdate blog..mengadap je la..kalau da tetibe malas..memang sunyi sepi la kan...Kali ni saya bukan nak cerita pasal budak sekolah darjah satu lagi dah..saya nak cerita pasal adik saya yang baru je mendaftarkan diri ke unversiti Teknologi MARA untuk sambung ijazah Sarjana Muda dalam Art & Design (Textile)..seperti yang sedia maklum..kalau amik degree kt UiTM of course la dapat Kampus Induk iaitu UiTM Shah Alam..

Semalam saya ngan Angah bawaklah dia pergi daftar Kolej..supposedly,adik saya x dapat kolej..tapi disebabkan ktrg fikir nk senangkan dia,kitorang try la nk dapatkan kolej untuk dia..pergh..punya jammed UiTM..punyalah ramai gila orang berpusu-pusu nak dapatkan kolej..yang membuatkan saya tension..kitorang di tolak kesana-sini..sekejap orng ni suruh pergi sini,da pergi,dorang suh pergi sana balik..so saya rasa sangat x puas hati la kan..sbb macam management tak beberapa teratur...bukan apa..saya kesian tengok Ibu Bapa yang datang jauh2 untuk hantar anak dorang...kena tolak sana,kena tolak sini..tunggu dalam panas...ish3x..supposedly x jadila macam tu kan...dulu masa saya daftar xde lak macam ni...hu..tak tahula..

sambil menunggu adik saya daftar and nak dapatkan kolej,saya ngan angah pun melangok la dua org..sambil2 tu tengok la gelagat budak2 junior semua nak mendaftar..al maklum lah konon ktrg ni kira senior la ka..tp yang kelakor nye..bebudak tu semua ingat saya yang nak daftar belajar..haha..tak kusangka...awet muda rupanya saya..haha...tanya saya..dapat kolej ke x la..fakulti apa la..kos apa la..dapat kolej ke x la..he..sorry ye dik,akak da lepas da smua stage2 ni..da lalui da semua...kah3...kekadang terpikir maybe memang betul saya nampak macam baya2 dorg since saya konvo degree from UiTM pun masa tu umur saya 22 tahun..sbb ada sesetengah masa umur saya tengah buat diploma..macam teradvance lak kan..muda2 da ada degree...tetiba terasa semangat nk sambung master..he..azam 2011 tu...nak capai tahun ni ka??he...nantikan..

sambil gelak2 tengok junior2..tengok lah jugak adik senidiri kan..sekejap2 tengok adik saya macam slow and blur sikit..ktrg ketuk dia suh dia cepat sikit...setelah di tolak kesana-sini dan menunggu lama..akhirnya selesai..dapatlah adik saya kolej seroja...kalau ikutkan saya,saya prefer dia duk kat kolej2 baru macam Melati or Mawar..selesa sikit kan..sbb satu bilik paling max 3 or 4 org saya rasa,Tapi kesian lak dia nak ulang alik ke fakulti jauh...so,better duk seroja la kot...walaupun terpaksa berkongsi bilik ngan 8 org..tak pe kot..sebab drg satu bilik pun semua kenal...satu kampus masa diploma dulu..

Walaupun adik saya belajar dekat je kat Shah Alam,tapi saya rasa risau gak..he...da nama pn kakak kan...rasa macam dia belajar jauh sangat..padahal kalau nak balik setiap hari pun boleh...hahah..poyo sungguh..kalau adik saya baca ni mesti dia kembang kempis hidung..he..

sekitar registration day..

Kenapa gambar ni buat saya nampak sangat gemuk..hu..(T_T)
gambar ni pun nampak hodoh...hu..


gambar curik..he..


he..adik pose dpn pejabat kolej seroja..he..

okla firefly out nak p mandi..lalalala

And for now...

UiTM di Hatiku..



Wujudmu Di Sini Di Tanah Anak Merdeka

Bagai Obor Ilmu Memayungi Putera Puterinya

Pelopor Hidup, Budaya Bangsa, Agama.... Negara
Pembentuk Akhlak Manusia, Agar Jadi Sempurna



Ku Yang Melangkah Ke Sini Ingin Mempelajari

Rahsia Di Muka Bumi Dengan Cara Hakiki
Tunjukkan Aku Jalan Ilmumu
Untuk Ku Menuju
Destinasi Cita-cita Negara Dan Bangsaku



Majulah Bangsa, Maju Negara

Berkat Usaha Jaya Mara
Kami Berikrar Akan Berjasa
Hingga Kita Berjaya….Demi Bangsa



Watikah Yang Ku Miliki Kan Ku

Semat Di Hati
Janjiku Pada Pertiwi Untuk
Menabur Bakti
Ku Sempurnakan Seikhlas Hati
Membela Negara
Doa Restu Ayah Bonda Ku
Untuk Mu Semua
UiTM Usaha Takwa Mulia



0 Comments