Universal Studio Singapore(USS) Part 1

Hehe..setelah di pan2 kan..akhirnya sampai gak saya kt USS..kui3x..tapi sebelum sampai USS tu..ada cerita yang sangat joyah,jones and jejoh..bak kata Kak Hernee..Triple J..hua hua hua..

Kisahnya bermula cegini..Saya kan pergi USS ngan Along saya..Along saya stay kat Grand Blue Wave Hotel dekat2 Stulang Laut...hehehe..So,hari jumaat lepas,saya da excited la mintak petunjuk jalan dari Kak Hernee...punye la excited Kak Hernee lukis peta tunjuk jalan..last bila otw blaik umah lepas keje,baru saya teringak.."alamak,peta tertinggal"...hu..

So,pagi SAbtu tu,kul 6 da bangun siap2 nak p hotel along saya..punye la confident drive..he..mula2 salah jalan..ok lagi..yela salah masuk simpang g permas jaya...pusing blik..

He..yang menjadi triple J ye..he..bila saya patah balik tu..saya call Kak Hernee tanya jalan..ngeh3x..punya la kak hernee da ckp..ikut line kiri..entah apa yang saya pikir..jalan2 terus sampai WOODLAND..ha?ape?hahaha..dan saya yang tengah menjejoh call balik Kak hernee "Kak,mcm mana nk patah blik..hu.."..last2,saya g je lalu kt imegresen Malaysia..dengan muka comel g kt situ ckp kt pegawai..

"Encik,saya sesat la..salah masuk jalan,saya nak pergi Grand Blue Wave Hotel,sekali tersalah masuk jalan"..he..sambil dalam hati ckp..."hensem lak mamat pegawai imegresen ni..kui3x..

Pegawai hensem tu ckp dengan lemah lembut dan senyuman paling killer la.."ha..cik parking kt tepi ni sekejap..lepas tu pergi kt ofis tengah tu,nanti ada pegawai akan assist.."..

He..saya pun pergi la kt ofis tengah tu seperti yang diberitahu..pegawai kat situ..pegawai tu ckp terus je ikut kanan..nanti ada traffic light boleh u-turn kt situ..he..dah u-turn..kena lalu pegawai imegresen lain..he saya pun wat la ayat comel yang sama saya bagi kt pegawai hensem tu tadi..he..pegawai lagi satu ni just ckp..nanti byr toll ye..he..saya da..alamak touch n go aku ckp ke duit ni..hu...swipe je card..he..nasib baik ada duit..hu..lega...akhirnya jumpa gak saya hotel tu...dekat je kt tempat saya nk sesat tu..tp..sbb salah masuk jalan je..haru biru pagi saya..

he..da habes cerite ke?

belum..

bila saya da naik kereta Abang Ipar saya..nk g singapore da ni...lalu kt imegresen yang sama..nak dipendekkan cerita..abang najib g kat kaunter tmpat pegawai hensem tu tadi..hahaha..punye la saya cover muka saya..malu kono..he..dalam hati ckp..ada jodoh ke?..haha..gurau je ek..

nanti saya update lagi par2 lain..banyak cerita ni nk bgth..he..

ok la firefly out..

kejekejekeje..

0 Comments