Me n Housemate go to Bandung Part 1

Finally, ter'rajin'gak update cerite masa kami(Anis,Afzan n Ita cute) g bercuti ke Bandung..he...sebenarnya kami dah plan awal dah nk g bercuti, tapi saya saja je tak bgth..he...gedik x?hahahahaha...so, ingat x saya update Sayonara Malaysia tu..he..masa tu ktrg dah kt LCCT,Sepang dah...tunggu flight delay..delay 2 jam la jugak, so ktrg pun tercongok la kt LCCT menunggu dengan rasa excited..he...so, due to delay, ktrg departed kul 8.50, sampai kt Bandung kul 11.05 x silap saya,duration flight dalam 2 jam 5 minit..tapi kt Bandung, awal satu jam tau...so, kalau kt Bandung kul 11.05 mlm, kt Malaysia kul 12.05 malam la kan..sampai je, naik van sewa, cari tempat makan...punyela pusing satu Bandar Bandung tu, gelap je semua...rupa2nye kedai2 kt sana semua tutup awal, drg sangat berjimat cermat especially penggunaan Elektrik, mmg susah nk jumpa lampu kalimantang..banyak guna lampu mentol je..hu..so ktrg singgah je gerai mkn...yang penting perut kenyang...he...tapi siyes sedap...tapi pedas..he..saya x tahan pedas...bukan saya tapi perut saya yg gedik x tahan pedas..he...after mkn, pusing lagi cari hotel lak untuk kami berteduh malam tu je...dah pusing2 nasib baik dapat..he..banyak hotel penuh since masa ktrg pergi tu Malaysia cuti sekolah kan..eh apa kaitan Malaysia cuti sekolah lak kan?he..sebenarnye, ramai rakyat Malaysia yg g bercuti kt Bandung ropenye...g mana2 semua org Malaysia...he..rasa dah mcm kt KL pun ada...ktrg pergi 6 hari 5 malam...lama x?tp tu pun rasa mcm x cukup,he...banyak tempat tak sempat pergi..so nak senang saya update activity day by day la ye..oh saya x banyak sangat gambar since takde camera..tumpang kamera housemate saya....so, mana yg ada je la ye...

Hari pertama&Kedua..(18&19 Nov 2011)

since ktrg sampai Bandung dah tengah malam..hari pertama ktrg terus tido je la kan kt Hotel kt Kota Bandung tu..nama hotel, saya lupa..hahahaha...boleh x? kt sini x banyak amik gambar pun...terkejut dengar azan pukul 4.30 pagi....kul 6 pagi matahari dah terang benderang mcm kul 7.30 kt Malaysia..hu..pagi tu, ktrg siap2 terus g jalan2 kt kawasan hotel tu..depan hotel ktrg menginap ada mcm pasar kecil..jual buku2 sekolah, barang2 basah n banyak lagi...

Anis Me n Afzan

Gambar kt Hotel 1 :Afzan, Anis, sara n of coz me(as usual, sila abaikan kegemukkan saya..)

after breakfast, baru siap2 naik prebet sapu..he...naik van yg ktrg dah sewa sepanjang 6 hari ada kt Bandung...oh lupa...trip ni bukan kami bertiga je tau..ktrg pergi ngan family Pak Ude Anis..family dia sekali la..ada Mak Ude, Ucop, Iman  n ofcoz..budak comel Sara..he..rasa selamat sikit ye dak...so muat2 la satu van ktrg duduk...he...so masa 2nd day plan awalnya nk g Trans Studio..tapi since its Saturday...Ya Allah..berbas-bas la org berpusu-pusu datang...mmg confirm kena beratur 2 jam baru dpt main mcm kt Universal Studio Singapore dulu..hu..mmg tak sanggup la kan..so ktrg change plan to Pasar Baru...SHOPPING!!!..he..as everybody knows, Bandung-PAris Van Java..syurga Shopping..samala mcm kt Hong Kong kan...so kalau nk shopping barang murah2 x payah sampai Hong Kong, Bandung pun dah ok....he..tapi saya anis n afzan mcm termangu, x tahu nk beli ape..so ktrg byk pusing2 tawaf2 satu Pasar Baru tu je..then x beli pape..he..apada...he..Mak Ude siap pelik tengok ktrg x beli pape..hu...x reti sebenarnya shopping2 ni..uhuk...betul x tipu...he..

so, dah habes satu ari ktrg ngan Window Shopping...he...jejoh kan...then mlm tu,ktrg naik balik van sewa..bertolak ke Sindang Reret Resort, Ciwidey, Bandung!!! For Ciwidey trip, next entry ye..he...gedik suspen x?he..


firefly out...more coming up!!


0 Comments