Recap Azam 2011

Azam time....he...before update azam 2012, nk recap azam 2011..



1. nak beli laptop baru...he...yang ni kena tengok ada budget ke tak dulu...he..he..nak beli sony viao la rasanya..he..


Update : saya mmg dah beli laptop baru, tapi bukan notebook n ofcoz not sony viao la kan..its obviously my Princess 2...he...jadila kan...ikut kemampuan...he...saya beli masa saya dapat bonus 2011 time tu...Alhamdulillah, masih sihat2 aje Princess saya dan berjasa dengan baiknya...


2.Nak beli handphone paling canggih..iphone 4 ke..samsung galaxy tab ke...he..ni pun budget gak ni..


Update:yang ni pun sama, mmg saya dah beli dah HP baru..tapi x canggih sangat la kan...brand dah betul da...Samsung..Samsung Corby warna pink..actually my Lovely Mak belikan for my Bezday...best x?Bezday 2010 dapat Princess(kereta)..2011 dapat HP baru...sbb tu saya sayang Syurga(MAK) saya..thanks mak...


3.nak buat budget gaji yang betul..every month mesti simpan duit paling kurang RM 50 untuk masa depan..


Update : yang ni mmg confirm tangan saya x bedung..eh apa kaitan???..xle lagi la...saya ni boros kot...so, start last month saya dah start kumpul duit RM1..terus masuk tabung...kalau ada duit RM1 saya terus masuk kt tabung..Alhamdulillah..dah ada hasil nampaknye...he..wink wink..ka-ching!!


4.Nak belajar memasak..he..x le blah sunggh azam ni...akhir2 ni suka lak tengok orang memasak so nak belajar menu2 yang simple..


Update:masa awal tahun tu rajin jugak masak..lelama...hu..kedaung..takpe nk berusaha lagi..


5.nak kurangkan or elakkan terus makan fast food,kfc mcd and etc...sekali sekala takpe kot..tapi betul2 nk quit..


Update:nak kata x mkn lansung..tipula kan..(tadi baru mkn Kepci)...he...tapi dah kurangkna la sikit sekarang...


6.Nak amalkan hidup yang sihat..he..drink plenty of water,eat veg and fruit, no carbonate drinks..junk food too..


Update:still struggling..hu..Fighting!!!


7. nak kurangkan berat badan 7 kg..sbb da gemuk sangat rasanya..ni kena set time line..before July kena kurang 7 kg..every month 1 kg..he..jom berusaha!!


Update:hu..sigh...makin berat adela....kena usaha lebih lagi...


8.sambung master(azam 2010 yang tak tercapai)....kena sambung gak..bila lagi kan nk sambung..next year da 24 years old..


Update: Ni azam carried forward this year..InsyaAllah...dah ada plan da..


9.nak cari pakwe kaya hensem dan tak kedekut..he...berangan je la yang ni.(azam 2010 yang tak tercapai)


Update: kesian..xde org nak kt saya..hu....


10. hoping everything will be fine for 2011..my career,my family,my friends, my follower and semua yang kenal saya..wish you guys good luck and all the best for 2011..


Update:Alhamdulillah....segala pahit dan manis akan menjadi sebahagian dalam hidup saya..


till next entry..xoxo, eh silap..gossip girl lak...Firefly out la...he..

0 Comments