Yang lebih baik

Salam...dah lama x mengupdate secara betul2 kan kt sini...kinda busy la this lately...keadaan hati pun x berapa bagus nk menulis sesuatu yg best...he..masih x terlambat nk ucapkan Salam maulidur Rasul kepada semua umat Islam di dunia ni..Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w..begitu besar pengorbanan, perjuangan dan kasih sayang baginda terhadap umat-umat akhir zaman ni...terasa begitu kerdilnya saya bila saya mula terasa hati dengan ujian2 kecil yg Alah S.w.t berikan kepada saya...kalau nk dibandingkan ujian2 yg menimpa Baginda Rasulullah...Ya Allah..bertapa berdosa nya hamba-Mu ini...saya perlu belajar mengawal emosi dan perlakuan saya...istighfar istighfar....Islam itu Indah, seindah kasih sayang Nabi Muhammad s.a.w kepada umatnya..seindah syurga yg Allah s.w.t ciptakan untuk hamba2-Nya..

kita sebagai manusia terlalu angkuh dengan apa yg kita ada...kita terlupa ini semua pinjaman sementara di dunia..yang hakiki itu hanyalah Allah s.w.t..banyakkan muhasabah diri..itu yg terbaik..jgn sesekali persoalkan apa yg kita ada dan apa yg kita tiada..bersyukur..itu yang terbaik..jika kita alpa..istighfar...itu yg lebih baik...semoga kita diberkati di dunia dan di akhirat kelak...InsyaAllah..semua yg berlaku ialah rahsia Allah, sebagai hamba kita berusaha, ikhtiar dan tawakal...



Album :
Munsyid : Qatrunnada
http://liriknasyid.com


Ya Allah Engkau Tuhanku
Tiada Tuhan melainkan Engkau
Engkau cinta Agungku
Nabi Muhammad pesuruh-Mu

Ya Allah Engkau sumber bahagia
Engkaulah Sumber keselamatan
Ya Allah Engkau sumber keamanan
Engkaulah segalanya

Ya Allah Engkaulah pelindungku
Engkaulah sumber rizkiku
Di waktu sakit Kau sembuhkan
Di waktu lapar Kau beri makan

Ya Allah Engkau Cinta Agungku
Cintaku haraplah dibalas
Ya Allah Engkau Cinta Agungku
Janganlah cintaku tidak dibalas

Jangan biarkan ku tanpa pimpinan
Pimpinlah aku ke jalan yang benar
Kepada Engkaulah harapanku
Janganlah hampakan perasaanku


Salam..
Firefly out..

0 Comments