Me n Cooking!!

Seriously this entry is supposed to be post yesterday...tapi x tahu la kenapa tetiba malas nk menaip..he..semalam? what a busy day..separuh hari je da di abeskan ngan contractor's audit..ptg lak ada meeting ngan jabatan kesihatan..balik rumah masak...Masak?biar betul..Zuritah memasak ke?he...saya tengah try2 belajar masak...semalam masak simple je, mee hoon tom yam...tu pun amik resipi kat internet..nk call mak nanti mak just ckp.."ala, masuk kan je semua..nanti jadi la"..hu...nak tanya angah lak nanti kena gelak..so cara paling selamat, saya masak ikut resipi kat internet..tu pn mintak sikit2 idea ngan kak hernee...he..outcome ye..nak kata sedap mcm kt kedai or my mum's punya tu takde la kan..tp ada la rasa..walaupun tekak makan rasa ada benda x cukup...al maklumlah tekak demand..da biasa makan sedap mak masak or kedai masak..bila sendiri masak rasa lain..tu yg kata rasa pelik...he..so,ari ni saya tengah pikir2 nak masak apa...rasa nk mkn roti je..sbb badan rasa nk demam..semalam malam saya leh membantai makan rambutan...yg best nye,leh siap letak kt dalam peti ais dulu...bagi sejuk...baru makan...bangun pagi tadi badan rasa semacam je..tekak rasa perit..tadi dah pergi kedai beli panadol...lepas breakfast nanti baru saya nk makan..oh ye..pagu ni saya bawak bekal breakfast, housemate saya, mmg rajin dua org tu selalu bawak bekal g keje...drg masak Nasi goreng..tinggal kan saya...so saya masukkan dalam tupperware(he...bukan brand tupperware tau sebenarnye..bekas plasik putih yg murah je..), panaskan tom yam yg ada lagi sikit tu..masuk gak dlm tupperware..angkut g keje...he..ni tengah melantak sambil menaip la ni...btw,mana la semua org ofis ni sampai skang..ofis ni still kosong..tau la bapa kucing xde...bapak tikus ngan anak tikus pn semua x dtg2 lagi..hm...

ok la firefly out...nak bekerja...he...

0 Comments