Walupun Purseku bukan berjenama Gucci

ni gambar lama masa saya kena buli ngan kak Hernee..(he..buli tu gurau je)...
Kak hernee ckp saya ltk wallet sepah2 masa tu..tu yg dia wat mcm ni...

What a day..he...tapi xle gak nak salahkan hari, saya yang cuai...hu...semalam ote back home from work...alarm minyak kete tu mmg dah kelip2...tapi saya fikir,emmm..xpela pagi esok sempat lagi..lagipun malas lak nk singgah atm keluarkan duit sbb masa tu ada RM10 je...saya ni jenis xle banyak duit kat tangan...cpt je duit abess...hu...malam lak g keluar makan naik kereta housemate saya...so duit rm10 tu saya dah guna untuk makan malam n aiskrim la kan...

Pagi tadi saya tengah siap2 g keje, tetibe saya mcm teringat..mana wallet saya ek?puas cari satu bilik tak jumpa..adush..mcm mana ni?dah la minyak xde..mcm mana nk isi minyak kalau xde duit lansung...saya pun mulalah operasi menyeluk semua poket seluar jeans, seluar slack, cardigan, sweater, handbag, bag...cuba nasib..mana tahu leh jumpa duit..dah carik semua..ada 4 keping je RM1..hu..mana cukup..xkn nak isi minyak RM4..mampus kena gelak..hu...so, saya pun terpaksalah korek tabung lembu saya...hahahaha...saya kumpul duit 50sen..ha...cukup 6 ringgit...saya start kereta singgah minyak..dlm hati berdebar gak..malu seh nak bayar guna duit syiling...(kt shell gelang Patah ni ada org tolong isikan minyak..kiranya no self servis la)...sampai stesen,saya ckp kat uncle Cina tu, 10..da abes isi..saya terus bg duit,then ckp..sorry ye...hu..malunya muka...hu...
Sampai gak ofis..tp hati ttp x keruan..manalah wallet saya tu...saya msej housemate saya tanya kt dlm kereta dia ada x?dia ckp xde...adush mcm mana ni..

Sampai ofis,saya up status kt Fb ckp wallet saya hilang..abes satu opis tahu..hu...mak pn terus call tanya mcm mana leh hilang...hu....kena ceramah free ngan mak...adush..ni yg susah kalau ada FB ni...lepas ni malas la nk update status...hu...walaupun wallet saya tu bukan jenama Gucci..tapi banyak benda beharga tu.IC,Lesen,Kad bank..hu...pening2..

Perasaan risau x hilang lagi, masa waktu lunch hour, saya pinjam kunci kereta anis, g kat kereta dia cari lagi...selak2..akhir..wah..jumpa pun bawah bantal..mesti masa anis cari dia x perasan sbb warna wallet saya sama ngan warna kusyen kereta dia..black..mana lah nk perasan kan...tapi mmg lega la dah jumpa...saya mmg x suka perasaan xde duit...hu...terus call mak..he...seperti biasa..kena ceramah lagi..he..

apapapun yg berlaku hari ni..sekarang perasaan saya dah lega...Alhamdulillah...lepas ni mmg xle la nk careless lagi...hu...

oklah firefly out..

0 Comments