Wanita dan Fitnah..Mean

Eeeeeeeee....bosanla..nak tahu saya bosan ngan apa?saya bosan dan benci pada orang yang tak tahu nak mengaku salah bila dah wat salah, x dapat terima bila org tegur bila dia wat salah..yang lagi menjengkelkan, dia anggap kita ni mcmbuli dia..so dia mangsa keadaan...oh pelisssssss..ni mmg type yg saya benci sangat...dah memang nyata2 perangai ko mmg x beberapa nak senonoh, tapi salahkan org lain..tu la kan, Sorry to say this, orang kata selalunya budak kampung ni kalau datang bandar, jauh dari keluarga, nanti culture shock, and org bandar lak, masuk kampung mcm org batak dan kurang sopan..tapi betul ke?kekadang saya bersyukur gak, even kitorang adik beradik ni dilahirkan kt KL, yela org kata bandar la kan...tapi maybe didikan mak ngan abah kot, ktrg adik beradik ni mcm preserve je..xde la huha2..pergi tempat org pun, pandai jaga diri..pandai jaga pergaulan..bersyukur sangat.Alhamdulillah. Alhamdulillah.Alhamdulillah. saya tahu batas2 seorang perepuan, saya terapkan dalam otak saya ni,kalau boleh jangan jadikan diri saya fitnah terhadap org lain, jangan sampai orang bercakap tentang saya, sbb saya sedar perempuan ni mmg mudah mendatangkan atau mengundang fitnah, jika ada orang bercakap, maksudnya ada lah perbuatan saya,pergaulan saya, percakapan yang menimbulkan fitnah kepada org lain...Nau'zubillahiminzalik...saya berdoa kehadrat Ilahi mohon dijauhkan..amit2..

Bila bercakap pasal fitnah wanita ni, saya pernah terbaca, banyak rupenya..cara kita bercakap, cara kita berjalan, aurat kita, cara kita bergaul...Ya Allah, terasa diri ini hina di matamu..banyak perkara yang kekadang kita buat kita rasa betul, tapi rupanya tidak.."Seorang perempuan itu senang masuk syurga dan senang juga masuk neraka" saya pernah dengar ni...banyakkan beristighfar, banyakkan muhasabah..InsyaAllah diri kita terpelihara...

jadi kadang2 saya bertanya, jika seorang perempuan itu yang tidak menjaga tingkah lakunya, tapi menyalahkan orang disekelilingnya, merasakan dirinya sebagai mangsa kepada fitnah kepada orang lain, perlukah kita menerima dia seadanya, dengan alasan dia hanya mahu menjadi dirinya sendiri,tidak mahu menjadi hipokrit. Alasan lapuk yang sangat cliche.dan alasan, takpe Allah tahu apa yg kamu buat semuanya...tapi kalau boleh kita ni hidup jangan jadi fitnah kepada orang lain.. bagi saya, jika itu dia berkata mahu menjadi dirinya..Astaghfirullah al azim, beringatlah..sbb saya rasa jika itu bukan sifat sebenarnya, maka masih sempat lagi kamu hendak berubah..tapi jika itu sifat sebenar kamu,itulah diri kamu, tiada bezanya kamu dengan wanita yg *****..maafkan saya....jika perkataan saya terlalu kasar..tapi really, harsh words for harsh people, nice words to nice people.. jadi persoalan awak adalah mangsa, dan kami adalah pembuli tidak sepatutnya timbul..wanita itu sendiri adalah fitnah..jaga kelakuan kita, jaga pergaulan kita..simple..InsyaAllah kita akan tehindar dari fitnah2 orang lain..

Firefly out.

And for now..

Mean by Taylor swift

You, with your words like knives and swords and weapons that you use against me

You have knocked me off my feet again got me feeling like I'm nothing
You, with your voice like nails on a chalkboard, calling me out when I'm wounded
You, pickin' on the weaker man
Well, you can take me down with just one single blow
But you don't know what you don't know
Someday I'll be living in a big old city
And all you're ever gonna be is mean
Someday I'll be big enough so you can't hit me
And all you're ever gonna be is mean
Why you gotta be so mean?
You, with your switching sides and your walk-by lies and your humiliation
You, have pointed out my flaws again as if I don't already see them
I'll walk with my head down trying to block you out 'cause I'll never impress you
I just wanna feel okay again
I'll bet you got pushed around, somebody made you cold
But the cycle ends right now 'cause you can't lead me down that road
And you don't know what you don't know
Someday I'll be living in a big old city
And all you're ever gonna be is mean
Someday I'll be big enough so you can't hit me
And all you're ever gonna be is mean
Why you gotta be so mean?
And I can see you years from now in a bar, talking over a football game
With that same big loud opinion but nobody's listening
Washed up and ranting about the same old bitter things
Drunk and grumbling on about how I can't sing
But all you are is mean
All you are is mean and a liar and pathetic and alone in life
And mean, and mean, and mean, and mean
But someday I'll be living in a big old city
And all you're ever gonna be is mean, yeah
Someday, I'll be big enough so you can't hit me
And all you're ever gonna be is mean
Why you gotta be so mean?
Someday, I'll be, living in a big old city
(Why you gotta be so mean?)
And all you're ever gonna be is mean
(Why you gotta be so mean?)
Someday, I'll be big enough so you can't hit me
(Why you gotta be so mean?)
And all you're ever gonna be is mean
Why you gotta be so mean?








0 Comments