Exercise Weekend

wa..hujung minggu yang penuh dengan exercise berjalan kaki...hu...penat dan sakit kaki..mana x nye daripada malam hari jumaat bawak ke mlm hari ni berjalan sakan..dah x reti2 duk rumah..he...pusing2 cari barang..

Malam hari jumaat tu saya teman housemate saya nk g cari barang...anis daripada hari tu bising nk beli "benda"tu..(xle bgth sbb dah janji ngan anis "benda"tu ape..he...)..so, setelah setiap hari disebut, dia pun nekad nk beli mlm tu..saya ngan afzan teman je la kan...g Jusco Tebrau...sblm cari "benda"tu, ktrg yg memg dah kelaparan g mkn dulu...saya dari last week teringin nk makan Pizza Hut...nak pergi mkan tapi xde kawan nk teman...semua org busy, so, dengan perasaan yg sangat frust, saya mesej Along saya...ktrg kt rumah, Along ada beli frozen Pizza tapi saya x sure brand ape..so saya pikir nk beli frozen pizza tu je la kan..mesej Along tanye..

Saya : "Long, frozen pizza yang ko beli tu jenama ape?
Along replied ; Tesco, kenapa?
Saya : aku teringin sgt mkn pizza, tapi takde kawan nk g makan
Along replied: brand Tesco.
Saya: oh ok

Then Along replied back : Mak kata tunggu balik je la, nanti angah belanja..

hu..sedih hati baca...kan best duk dekat ngan family kan...bila xde kawan, at least Family sentiasa ada..tu la sibuk nk kerja jauh2..tinggalkan family...kan dah sorg2...xde kawan...padan muka kt batang hidung saya...so, dua tiga hari ni mood saya kedaung, rasa nk resign balik rumah pun ada...duk dkt ngan family lagi best...hu...tabah je la...lagipun target dah nak sampai dah...Insyaallah...

So mlm tu saya terus ajak afzan n Anis mkn pizza je...dah teringin sangat kan..(mengalahkan org mengandung ek)...gedixs xle blah...drg pun ok je sbb tengah lapar kan...tapi kan walaupun saya yang beria-ia nk mkn pizza, guess what?si anis n afzan yg mkn banyak...hahahaha...

ni pizza baru yang cheese 7 layer tu..

hawaian chicken pizza..

ni appetizer sepatutnye..tapi makanan lain dah sampai baru dia sampai..ces..

hah..ni la bukti afzan n anis yang makan byk..(mati aku kalau drg bukak blog ni..hu..)ampun...
dah abes mkan n beli apa yg patut, ktrg pun pulang ke rumah..selesai babak pertama..

Esoknya pulak, ktrg g lagi ke Jusco Tebrau..hahaha..dah mcm xde tempat lain ek nk shopping..kaya Jusco..kali ni cari barang untuk hadiah campaign department Anis yang saya pun involved dlm campaign ni..pusing2 satu Jusco, x jumpa gak...hu..letih la rasanya tawaf2 satu Jusco tu..then, dah x jumpa brg tu, si Anis n Afxan g je beli bag pack travelling...(he..nk wat ape beli bag tu?rahsia....hahahaha...)..
balik rumah pun dah mlm...sekejap masa berlalu..settle babak kedua..

Then babak terakhir, tadi ktrg g Jusco lagi..tapi bukan Jusco Tebrau tapi Jusco bukit Indah lak...g cari barang  untuk Campaign tu la..nasib baik dapat beli apa2 yg patut..anis pun sibuk2 beli barang2 untuk persiapan sekali..persiapan untuk apa?hahaha..rahsia..tunggu...nanti bila dah time saya bgth ok..

So kesimpulannya..memg penat gila la weekend ni..ni kaki rasa berdenyut-denyut la.hu..kalau kaki ni x kurus2 jugak tak tahu la...mata pun dah layu je rasa...esok dah Isnin...tolong!!malas nk g kerja........cepatlah 18Hb(jumaat)..hu..x sabar...so, the countdown begin....ada apa dengan 18hb?tunggu...

firefly out..

LIRIK LAGU BABAK PERTAMA-DRAMA BAND


Babak pertama bermula saat ku terlihat mu
Waktu seakan terhenti terpinga mencari
Rasa yang takkan terungkap tak pernah ku alami
Cuba aku mengerti

(korus)
Teruja aku mengejar mu
Bermimpi memiliki mu
Tanpa perlu ku endahkan dunia, dunia
Biarkan ku terus berlari
Cuba merajai mimpi
Tiap bayang mu akan ku jejaki nanti

Oh…

Takkan ku menoleh lagi walau gelapnya hari
Ku yakin akan temui semuanya di sini
Walau ke mana kau pergi tetap akan ku cari
Ku tak akan berhenti





0 Comments