Strangers

Salam  18 Ramadhan..sekejap je kan dah lebih separuh bulan Ramadhan...aish.sedih pulak nak tinggalkan bulan Ramadhan..tapi tula...masa tetap akan berlalu...

So, preparation for raya dah settle ke belum?mesti semua tengah berusaha sekarang kan untuk persiapan raya..but today, x mau cerita pasal persiapan raya..nak cakap pasal iklan...bila raya tiba, iklan dari company mana yang kita semua nanti2kan...semestinya iklan raya Petronas kan...dulu Arwah Yasmin Ahmad yang banyak buat..setiap iklan mesti ada msej yang padat dan menyentuh hati dan perasaan...so this year..here we go again...Iklan petronas...mmg tabik spring..cara dorang sampaikan mmg killing two birds with one stone la...kalau korang nk paham apa yang saya cakap...ce tengok..



Msej utama nak ucapkan Selamat hari raya..tapi bagi pendapat saya la kan...ada msej2 lain yang terselit..drg punye corporate msej tu mmg sampai la..ye dak..

Bila tengok video ni saya pun teringin nk menjadi seseorang yang boleh menyumbang kepada agama Islam kita..saya menyimpan impian untuk menjadi sukarelwan satu hari nanti bila saya mampu untuk menyumbang bukan saja tenaga tapi wang,masa dan mcm2 lagi..InsyaAllah..

Ok..firefly out..nk g terawih..dah nak masuk 10 malam terakhir Ramadhan marilah kita rajin2 tingkatkan amalan..renung2kan dan selamat beramal..


0 Comments