Salam Maal Hijrah 1434H

Assalamualaikum..

Sekejap je dah tahun baru kan,,
Another hijriah passed
Moga kita berada di dalam golongan yang sentiasa disayangi Allah dan Rasul-Nya Muhammad alaihi wasalam..
adalah penting bagi kita seorang umat Islam memahami dan mengambil segala ikhtibar dari peristiwa Hijrah ini..
bertapa besar pengorbanan Nabi Muhammad s.a.w dalam menyebarkan wahyu Allah kepada umatnya agar umatnya tidak berada dalam kesesatan...
bertapa besar pengorbanan sahabat-sahabat nabi dan pejuang-pejuang Islam ketika itu turut bersama-sama Rasulullah meninggal rumah pusaka tanah tumpah mereka dan harta pusaka dalam menyokong perjuangan Rasulullah..
dan banyak lagi..
jadi sebagai umat Islam, kita jangan sibuk bukak internet and tengok TV pasal hiburan aje..
berhibur pun ada batasnya..
bacalah sejarah2 Islam, tengoklah siaran agama yang berfaedah, datanglah majlis ilmu di mana2...sesungguhnya orang yang menimba ilmu itu sentiasa dilindungi malaikat..InsyaAlllah..
akhir kata moga maal Hijrah/awal maharam ini menjadi titik tolak permulaan yang baru, jika kita dah terjauh tersasar, lekas2 lah kembali ke jalan yang diredhai Allah..tiada ruginya pun..

last but not lease..jangan lupa kepada yang berkesempatan, leh la baca surah Yassin lepas asar hari ini(before maghrib) dan baca doa akhir tahun...diikuti dengan bacaan yassin lepas maghrib dan doa awal tahun..InsyaAllah...moga dapat terhapus dosa kita sepanjang tahun lepas dan moga kita dilindungi untuk menghadapai tahun-tahun yang akan datang..InsyaAllah..



firefly out..




0 Comments