Happy Father's Day to my beloved Abah, A.Kadir Bin Mohammad-Al Fatihah

Ayah aku rasa sunyi
sejak kehilanganmu di dunia ini
di saatku meniti
kejayaan ini
Ayah aku menyanjungi
jasamu yang terlalu agung buat
kutak dayaku membalasjasa dan budimu
Tanpa kamuhilanglah haluan hidup
kuterasa siksanya di jiwa ini
Tak dapatku membalas jasamu
di dunia ini
Di pagi raya  Hari Bapa ini
kupohonkan kemaafan
keinsafan
Ku doakan agar rohmu
Dicucuri rahmat Ilahi
Oh Ayah...
Tanpa kamu
hilanglah haluan hidup
kuterasa siksanya di jiwa ini
namun aku tetap redha
apa yang mendatang
Ayah aku menyanjung
ijasamu yang terlalu agung buatku
di hari raya  Hari Bapa iniku merindui mu

Saya tengok kt TV,dengar kt radio, dekat supermarket...
semua cakap pasal Hari bapa...dan setiap kali saya dengar dan lihat..
Hati saya rasa rindu sangat..
Rindu sangat kt Arwah Abah saya..
jeles tengok orang lain raikan...
saya x tahu nk raikan mcm mana...
saya rindu sangat kt Arwah Abah,
saya rindu bila abah panggil nama saya,
Saya rindu Abah usap kepala saya
Saya rindu Abah salam dan cium tangan Abah
Saya rindu bila Abah marah bila saya buat salah
Saya rindu bila Abah puji kalau saya belajar pandai
Saya rindu nk wat air Nescafe kegemaran Abah
semua saya rindu
saya nak sangat bagitahu Abah.."Bah, ude da abes belajar,da kerja"
Ude x sempat nak balas jasa Abah
x sempat nak bagi abah rasa kejayaan Ude..
semua x sempat..
yang Ude boleh kirimkan doa...
Doa dari seorang anak kepada Bapanya
Ude akan terus meningati Abah sampai bila bila
xkan ada sape yg boleh replace tempat Abah di hati ude..
Terima Kasih atas segala jasa dan kasih sayang yang Abah curahkan kepada kami semua
Luv u so much..
miss u so much..
AL-FATIHAH..

To all sons and daughters out there, hargailah parents anda selagi mereka masih hidup...memang kekadang kita akan memberontak kerana kita rasa mereka x paham situasi kita..but sebenarnya they know us more than we know ownself..love them selagi dorang masih ada...semoga kasih sayang kita kepada ibu bapa kita berkekalan hingga kesyurga.. 

Firefly out..

*Sedih sebab x bila ingat2 balik, x banyak gambar arwah Abah yg kitorang ada sebab Abah x suka amik gambar..sbb dia suka amik gambar dulu...orang cakap org yang suka amik gambar ni x suka gambarnya diambil...betul la kot kan...
**it takes me two days to draft this post...
***Dikesempatan ini, nak ucapkan Takziah kepada keluarga Zami Ismail akan Pak Ude, semoga roh arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh..A-lFatihah..


0 Comments