Rezeki dari langit-Alhamdulillah

Ni cerita last week yang saya rasa sangat la minggu murah rezeki..he..


Isnin- mak niza temp clerk Marine/HSE masakkan ktrg satu department nasi jagung..pergh memang menyngat la...sedap ayam masak merah dia..sehingga menjilat jari...he...yang ari Isnin ni sempena Niza nak pindah department Admin..hu..sedih..xde geng dah..




ha ni ialah bukti bertapa sedapnye nasi jagung cook by mak Niza...hahahha...jones sungguh Kak Hernee...pis2 kacang pis(pembalasan si pitung...)kui3x..

Selasa-kami semua(sepatutya saya xle ikut..cekelat) berangkat ke Restoran Saujana, yang ni sebenarnya Marine Dept buat farewell untuk Niza..he..tapi saya yang muka tak malu menyelit sekali..hahahaha...pergh memang kembong..menu dia..

ikan siakap steam
ikan siakap 3 rasa
ketam black pepper
tom yam campur
sotong tepung
udang nestum
buah-buahan
aiskrim
sayur(chap chai/kang kung)

hah...meleleh x air liur...burpp...keyang...

Credit pic to Kak Hernee-saya tengah khusyu' melantak lupa nk ambik gambar..hahaha..jones..
Rabu-he...giliran HSE department pulak...hahahaha...tapi bkn untuk farewell niza, tapi untuk celebration Safety Day...he..kira upah la ni kan..setelah berkerja bertungkus lumus...berjaya jugak ktrg jayakan Safety Day...cuma this year..Capt Chong dah xde...he...lepas azab...so, skrg ni kena la tunggu lagi setahun lak..next year..pitams...
gambar saya lupa lak nak amik..he..jejoh betul kan..menu je la yang ada...he..yang ni pun ktrg buat kat restoran saujana jugak...


ikan siakap steam
ikan siakap masak asam pedas
ketam bunga masak sambal
tom yam campur
sotong tepung
udang nestum
buah-buahan
aiskrim
sayur(kailan/kang kung)

sedap sehingga menjilat jari...hahahaha..

Khamis- yang ni saya da cerita da...Soto yang SUPER sedap tu..he..so x yah cerita lagi la kan...he..


Jumaat- ari jumaat lak mak niza yang baik hati tu belanja ktrg pisang goreng...he...sebenarnye hampir setiap minggu kot mak niza belanja ktrg pisang goreng...bila ktrg nak bayar nanti dia x nk n cakap duit ktrg x laku...hu...tapi pisang goreng mak niza ni mmg popular tau..semua org suka sbb lain daripada yang lain...he..kalau nk meh la turun gelang patah...boleh try..


ha...cukup murah rezeki x minggu lepas?kan saya dah cakap...apapun nk terima kasih kt semua yang belanja..he..especially mak niza...sampai dah naik segan dah ktrg ngan mak niza ni..pemurah sangat..saya doakan moga Allah s.w.t murahkan rezeki mak niza selalu..he..
Alhamdulillah dengan semua rezeki yang Allah beri..

ps:saya rasa saya makin gemuk..hu..risau..


ok la..nk sambung keje..
firefly out...




0 Comments