Home sweet home

Alangkah indahnye hidup hari ni...berada kt umah,hilang semua tensen rasanye..rasa xnk blik sana da...hu...ikutkan hati saya yg kecik ni mmg xnk blik da...tp tgl dua bln je lagi...xkn saya nk quit mcm 2 je kn...so saya kna sabar n tabah ckit...Ya Allah, Kau berikanlah aku kekuatan dan iman untuk aku menempuh hari2 yg mendatng..hanya pada-Mu aku bermohon, sesesengguhnya, Kau maha pemurah lagi maha pengasih, aku yakin dengan kasih dan janji-Mu Ya Allah..aku yang kerdil lagi hina ini..bermohon kepada-Mu..

hari ni sebenarnye ada reunion ngan bebdk GEMS company 8...kul 11.masa tulis ni pn da kul 10.15, x tahu nk g ke x.mandi pn x lagi...mcm malas sgt ni...pegi lmbt ckit xpe kot...bkn selalu dpt blik umah skrg ni...ni da 3 minggu kt sana baru dapat blik...da la 3 minggu 2, rasa sgt sengsara dan sepi...emo menguasai diri akhir2 ni...hmm...

last week mmg la memcabar keemosian sungguh..pilu hatiku bila baca harian metro pasal anak buang bapanye dkt bus stop dengan alasan abah dia 2 seorg pengacau..sanggup dan tega dia sbgai anak ckp mcm 2 kt abah dia...ikutkan sangt ckp isterinya..x sanngup rasanya nk ulas lagi pasl anak derhaka ni..patutnye dia bersyukur abah dia masih hidup,dia leh lagi dengar suara abah dia, boleh salam,cium, peluk abah dia.berkesempatan jaga abah dia...dia x rasa apa yg aku rasa..rasa sangat terkilan..

abah x sempat tgk ude masuk U,x sempat tgk ude grad, x sempat tgk ude dpt keje..x dpt rasa hasil titik peluh ude..banyak benda ude nk tunjuk kt abah, dulu abah yg selalu perasan kalau badan ude susut,sekarang da xde da..setiap hari ude try nk ingatkan suara abah..ude takut ude lupa suara abah..ude ingat abah selalu paggil ita sambil usap kepala ude....ude rindu kt semua 2..ude x le nangis dpn mak,along,angah n adik sbb ude takut drg pn sedih padahal ude tahu dorg pn nangis sorok2 bila rindu kt abah..

kenapa org yang ada dpn kita,kita selalu x perasan n hargai,tp bila dia da xde...hati kita rasa kosong...sepi...abah..maafkan ude sbb x sempat nak jaga abah..ude teringin sangat nk jaga abah mcm mana abah jaga ude masa kecik dulu..ude ingat sempat...org lain nampak aku selamba je cerita pasal abah aku mcm aku x sedih...drg x tahu apa yg ada kt dlm hati ni...kalau boleh nk bgth semua cerita pasal abah kt semua org..biar drg tau abah ude pling best!!

Ude kirimkan Al-Fatihah kt abah..ude xkn lupa kt abah..ude akan cerita kt semua org..abah la abah plg best kt dunia ni..

P/S:kepada org yg buli2 aku,ingat aku ni anak yatim, x baik tau buli anak yatim,anak yatim sepaptutnye dikasihani bkn untuk di buli...renung2kn dan selamat beramal..
lagi saty kepada anak2 derhaka kt luar sana...bliklah ke pangkal jalan..x sempurna hidup kita kalau kita derhaka kt parents kita...semua benda dlm dunia leh replace, tp parents xkn ada yg leh ganti...one n only..baik korg bertaubat ssblm bertaubat...


and for today....Hurt...christina..

Seems like it was yesterday when I saw your face
You told me how proud you were, but I walked away
If only I knew what I know today, ooh, ooh

I would hold you in my arms, I would take the pain away
Thank you for all you've done, forgive all your mistakes
There's nothing I wouldn't do to hear your voice again
Sometimes I wanna call you but I know you won't be there

Oh, I'm sorry for blaming you
For everything I just couldn't do
And I've hurt myself by hurting you

Some days I feel broke inside but I won't admit
Sometimes I just wanna hide 'cause it's you I miss
And it's so hard to say goodbye when it comes to this, ooh

Would you tell me I was wrong? Would you help me understand?
Are you looking down upon me? Are you proud of who I am?
There's nothing I wouldn't do to have just one more chance
To look into your eyes and see you looking back

Oh, I'm sorry for blaming you
For everything I just couldn't do
And I've hurt myself, oh

If I had just one more day
I would tell you how much that I've missed you
Since you've been away

Oh, it's dangerous
It's so out of line
To try and turn back time

I'm sorry for blaming you
For everything I just couldn't do
And I've hurt myself
By hurting you...

miss you so much dad...




0 Comments