Hujan yang menyejukkan

Hua..tengah keboringan n kesejukkan di ofis..apa yang boring sangat ari ni...first sbb xde org kt ofis...second,sbb kak hernee J xde pagi ni..dia time off g klinik pregnancy check up third sbb hujan lebat gila...selalunya dari cermin tingkap ofis ni boleh nampak quay crane..tapi ni x nampak lansung..quay crane tu ape?he..maybe org yang x keje dalam bidang pelabuhan or marine ni x tahu kot quay crane to ape..quay crane or kat sini ktrg panggil QC je nama glamor dia..sejenis crane..crane to move container from ship to shore or vise versa la kan..kalau dari shore to shore lak ktrg guna RTG or nama panjangnya..rubber tyre gantry...kt sini ktrg panggil lorry trailer as Prime Mover..stacker pn ada byk2 jenis..laden la,lunar la..and mcm2 lagi...he...

masa otw nk g keje tadi,saya terpikir, banyak benda yang saya belajar....dari segi kerja, lifestyle,bahasa n mcm2 lagi la kan...tapi mcm mana saya suka duk sini tak leh la nk compare kan bertapa happy nye saya kalau duk rumah kt batu caves tu je..the differences is simple...family...kt sana ada family, kekawan pun ramai kt KL..hu....saya nk balik KL..homesick..huhuhuhu...


ok tu je..saja je nk merentan kt sini..he..

firefly out..

0 Comments